RENAULT TALISMAN GRANDTOUR - PREMIERA |
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI |
środa, 08 czerwca 2016 04:39 |
TALISMAN W WERSJI KOMBI
OBEJRZYJ FILM - RENAULT TALISMAN GRANDTOUR - PREMIERA
Spotkaliśmy duży samochód z mnóstwem miejsca. RENAULT TALISMAN GRANDTOUR. Robi wrażenie. Na krajowej prezentacji modelu Pan Janusz Chodyła opowiadał o nim ze szczegółami. Jazdy testowe wypadły bardzo dobrze. Auto ma moc elektroniki, która pomaga i wspomaga kierowcę i pasażerów. A najważniejszy system to 4Control – skrętnych czterech kół – znany już z modelu RENAULT LAGUNA COUPE.
ZOBACZ TEŻ; WIELKA GALA RENAULT TALISMAN I MEGANE
ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
Auto jest duże. Należy do segmentu D. W Europie w ciągu 10 ostatnich lat zmalał udział w rynku tego segmentu z 18% do 14%. Nadal to 1,7 miliona sztuk pojazdów. Zwiększa się ilość sprzedanych Crossoverów.
ZOBACZ TAKŻE; NOWY RENAULT MEGANE - PIERWSZE TESTY
Renault Talisman Grandtour to duże kombi z dużym logo marki na wielkim grillu. Przednia maska z przetłoczeniami. Światła do jazdy dziennej w kształcie litery C. Linia dachu bardzo długa i podkreślona spojlerem na tylnych drzwiach. Tylne światła LED zapalone na stałe.
W środku mamy dużą ilość miejsca, szerokie i dobrze wyprofilowane fotele z trzema wersjami masażu i podgrzewaniem. Na przejrzystej desce rozdzielczej jest wielofunkcyjny tablet o przekątnej 8,7 cala.
Samochód jest od sedana dłuższy o 16 mm. Bagażnik o pojemności 572 litry, a po złożeniu tylnej kanapy aż 1681 litrów. Wysokość załadunku to tylko 57 cm. Koła mogą być od 16 do 19 cali.
4 koła skrętne, tylne do 3,4 stopnia w stronę przeciwną do przednich, a powyżej 60 km/h w tę sama stronę do 1,9 stopnia. Sprawdziliśmy prowadzenie na ciasnych – wolnych zakrętach, oraz szybkich łukach i jesteśmy pod wielkim wrażeniem jakości i łatwości prowadzenia.
Silniki wysokoprężne dCi to motory o mocach 110 KM, 130 KM i Twin turbo 160 KM. Benzynowe 1,6 litra Tce 150 KM i 200 KM. Ceny aut w Polsce od 96900 zł do 151 900 zł.
Wrażenia z jazdy przednie! Auto nie tylko dobrze wygląda i doskonale trzyma się drogi, lecz jest ciche w środku. W trybie jazdy Eco wcale nie słychać silnika. W trybie Sport nieco przyjemnie pomrukuje. Nic we wnętrzu nie skrzypi i nie trzeszczy.
O nowym Renault Talisman Grandtour mówi RED. Grzegorz Traczewski z AUTO PLUS RADIO i TV; „Talisman w kombi to ciekawa propozycja, szczególnie, że, jest produkowany Talisman w wersji hatchback. Grandtour od sedana różni się tyłem pojazdu i kilkoma rozwiązaniami technicznymi związanymi z charakterystyką tego typu nadwozia. Dla mnie najważniejszą cechą auta jest możliwość wyposażenia go w cztery skrętne koła, które nadzwyczaj skutecznie poprawiają własności trakcyjne pojazdu. Z gadżetów podoba mi się możliwość regulacji wysokości otwierania tylnej klapy. Plusem także jest duża przestrzeń w samochodzie, co z drugiej strony jednak z uwagi na duże wymiary pojazdu utrudnia poruszanie się nim po mieście”.
Trzeba przyznać, iż RENAULT zrobiło bardzo konkurencyjny samochód, który predystynuje do klasy premium, a czy tam zawita na stałe okaże się po wynikach sprzedaży. Życzymy sukcesów.
Tekst, film i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski
Więcej też posłuchajcie w audycjach AUTO PLUS RADIO na ZET GOLD w czwartki po godz. 22.00 i w soboty oraz niedziele o 07.30, a także na antenie Radio 7 w soboty o godz. 08.30
PRZECZYTAJ TEŻ;
RENAULT ESPACE W USTRONIU MORSKIM
|