Home Opel OPEL CORSA 1,4
OPEL CORSA 1,4 Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
wtorek, 01 grudnia 2015 06:36


TYPOWO MIEJSKI GRACZ

 

Jeden z najpopularniejszych na świecie modeli segmentu B – OPEL CORSA - i najlepiej sprzedający się samochód firmy w historii niemieckiej marki. Ostatnio, w najnowszej wersji urósł, a od rozpoczęcia produkcji w 1983 roku znalazł ponad 18 milionów nabywców. Od maja 2014 roku sprzedawana jest już piąta generacja Corsy.

OBEJRZYJ FILM  -  OPEL CORSA 1,4 - TEST


PRZECZYTAJ TEŻ;   OPEL CORSA NA ŚWIĘCIE BIGOSU

 

W ofercie Opla, Corsa zastąpiła niegdyś Kadeta City. Nazwa po łacińsku oznacza „korsykański”. Na piątą generację modelu czekaliśmy niemal dekadę – po czym okazało się, iż wygląda bardzo podobnie do poprzednika. Mimo to pojazd nie wygląda staromodnie.

 

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;    OPEL ASTRA - PREMIERA

 

Więcej – dzięki zgrabnej bryle i eleganckim detalom potrafi naprawdę cieszyć oko. Choć należy odnotować, iż projektanci zmienili każdy element karoserii, samą karoserię jedynie odświeżając. Z przodu mamy wielkie reflektory i nową, atrakcyjną atrapę chłodnicy. Duży zwis przedni przed osia przednią. Zmieniono także lampy świateł przeciwmgielnych. Z boku mamy dwa subtelne i ciekawe przetłoczenia i linię okien biegnącą od przodu silnie ku górze. Lecz okna boczne małe nie są. Z tyłu mamy ogromne dzielone lampy, których część jest mocno zachodząca na bok, a część na dużej klapie tylnej z dużym oknem.

 

 

 

 

W środku uwagę zwracają, nowy kolor środkowej konsoli oraz miłe dla oka bursztynowe podświetlenie centralnego wyświetlacza i zegarów. Na nowo zaprojektowany kokpit sprawia wrażenie bardzo gustownego, wręcz szlachetnego, rodem z aut klasy premium. Duża czteroramienna kierownica ze pełnym sterowaniem radiem i pokładowym komputerem. Na centralnej konsoli nisko umieszczony duży wyświetlacz wielofunkcyjny. Dwa duże zegary a między nimi prostokątny wyświetlacz komputera z dużymi bardzo czytelnymi cyframi. Na desce rozdzielczej mamy aluminiowe wstawki koło nawiewów powietrza. Fotele przednie przyjemnie twarde i dają dużo miejsca nawet wysokim osobom. Na kanapie tylnej także dużo miejsca. Na krótkich odcinkach nawet mogą swobodnie pojechać trzy osoby. Trzeba przyznać, iż to auto obszerne.

 

 

We wnętrzu jest całkiem ciekawie. Wszystko przejrzyste i ożywione przez jasny kolor.

 

 

 

Bagażnik dość duży, głęboki z dużym otworem. Czyli łatwość wkładania dużych przedmiotów. Mamy jednak wysoki próg załadunku, co ze względów sztywności nadwozia i bezpieczeństwa jest ostatnio normą w niemal wszystkich autach.

 

 

 

Silnik 1,4 turbo daje 100 KM przy 6000 obr/min i 130 Nm przy 4000 obr/min. Współpracuje z dobrze zestopniowaną skrzynią mechaniczną o sześciu przełożeniach. Silnik jest naprawdę dość dynamiczny, a przy tym oszczędny. Rozpędza auto o masie 1162 kg. Prędkość maksymalna 180 km/h, a przyspieszenie do setki 11,9 sek.

 

 

 

 

Miłośnikom szybkiej jazdy po zakrętach sprężyste zawieszenie nowej Corsy powinno się spodobać. Przy nagłej zmianie kierunku jazdy pojazd nie przechyla się za bardzo na boki. Układ kierowniczy pozwala na dość precyzyjne wyczucie samochodu. Należy przyznać, iż prowadzenie Corsy daje dużo przyjemności z jazdy.

 

 

 

Taki poważny lifting to dobry kierunek. Tworzenie aut od nowa, to kolosalne koszty. A klienci i tak będą kupować takie samochody jak OPEL CORSA, bo to przecież Corsa. Wybór jest łatwy! Odpowiedzią są wyniki sprzedaży modelu generacji D. Tak więc ewolucja, a nie rewolucja, czyli bezpiecznie. Wybierzmy się więc w bezpieczną podróż nowym ewolucyjnym Oplem.

 


 

Tekst, zdjęcia i film; Mirosław Wdzięczkowski

 

 

ZOBACZ TAKŻE;

 

OPEL MOKKA - PREMIERA

OPEL AMPERA SAMOCHODEM ROKU

 

 

 

 
Designed by vonfio.de