Home NOWOŚCI FORD RANGER PICK-UP W NOWEJ ODSŁONIE
FORD RANGER PICK-UP W NOWEJ ODSŁONIE Email
Wpisany przez Administrator   
sobota, 02 lutego 2019 18:31

 

 

NOWY PICK-UP FORDA

 

FORD pokazał dzisiaj po raz pierwszy nowego Forda Rangera, pick-upa który zaoferuje europejskim klientom wyższy standard, lepsze osiągi, zmniejszone zużycie paliwa i zaawansowane systemy wspomagania kierowcy.

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

 

 

 

Nowa, elegancka i wszechstronna wersja europejskiego bestselera w klasie pick-upów napędzana będzie przez zaawansowany, 2-litrowy silnik Diesla EcoBlue z technologią selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), zużywający o 9% mniej paliwa dzięki połączeniu z nowoczesną, 10-stopniową przekładnią automatyczną. Linię silników nowego Rangera otwiera mocna wersja Bi-turbo dwulitrowego silnika EcoBlue, generująca 213 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Dzięki tej zmianie pick-up zwiększy możliwości przewożenia ładunków i holowania.

Nowy Ranger, dostępny z pojedynczą, przedłużoną i podwójną kabiną jest wyposażony standardowo w napęd na cztery koła. Oferuje użytkownikom profesjonalnym i korzystającym z samochodu rekreacyjnie nowe narzędzia, poprawiające wygodę i własności użytkowe, włączając w to system łączności i rozrywki SYNC 3 Forda i wbudowany modem FordPass Connect.

 

 

Ranger jest pierwszym pojazdem w swojej klasie, który oferuje w standardzie układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych, pomagający unikać kolizji lub zmniejszyć ich skutki oraz inteligentny ogranicznik prędkości. Dostępny jest także system wspomagający parkowanie, który uzupełnia istniejącą gamę zaawansowanych rozwiązań, dzięki którym prowadzenie samochodu staje się mniej stresujące.

 

Nowy Ford Ranger to kombinacja wartości nie do pobicia, na którą składają się siła pociągowa, zużycie paliwa, inteligentne systemy wspomagania kierowcy oraz nasz nowatorski, 2-litrowy silnik EcoBlue, z technologią selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), spełniający najwyższe normy środowiskowe” – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu w Ford of Europe. „Kiedy do sprzedaży trafi nowy Ford Ranger Raptor – stały uczestnik pustynnych rajdów i towarzysz ekstremalnych przeżyć w terenie, wywoła żywsze bicie serca prawdziwych entuzjastów samochodów terenowych.”

 

Mocne odmiany Rangera z podwójną kabiną dysponują teraz technologią aktywnej kontroli hałasu dla poprawy komfortu. Modele Wildtrak, flagowe w gamie Rangera oraz luksusowe Rangery Limited oferują nowe wyposażenie klasy premium, łącznie z funkcją wspomagania podnoszenia tylnej klapy.

 

Nowy Ranger, zgodnie ze swoim przeznaczeniem, został skonstruowany tak, aby radzić sobie w ekstremalnym terenie, zarówno pracując jak i służąc rekreacji. Pomaga w tym wiodąca w klasie głębokość brodzenia do 800 mm oraz prześwit wynoszący 230 mm. Kąt natarcia wynoszący 29-stopni oraz 21-stopniowy kąt zejścia pozwalają kierowcy czuć się pewnie przy pokonywaniu stromych przeszkód terenowych. Zdolnościom terenowym towarzyszy możliwość uciągu przyczepy o masie do 3 500 kg, oraz ładowność do 1252 kg.

 

Ford odnotował w Europie, w roku 2018, najlepszy w segmencie wynik sprzedaży Rangera, sięgający 51 500 sztuk, co dało wzrost o ponad 15% w stosunku do roku 2017. W Polsce, 2018 rok zakończył się rekordowym wynikiem sprzedaży 911 szt. Forda Ranger, o prawie 60% więcej niż w poprzedzającym roku 2017 i zdecydowanym pierwszym miejscem w segmencie pick’upów

 

W drugiej połowie 2019 roku do klientów szukających mocnych wrażeń trafi Ranger Raptor, opracowany w dziale Ford Performance, najtwardszy i najmocniejszy Ranger w historii.

 

2.0-litrowy EcoBlue – moc i kultura pracy

Nowy, 2.0-litrowy mocny silnik Rangera EcoBlue, zapewniający podniesione osiągi w połączeniu z obniżonym zużyciem paliwa, jest oferowany z:

 

  • pojedynczą turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek kierownicy turbiny – w tej wersji rozwija moc 130 KM, moment obrotowy 340 Nm; osiąga emisję od 209 g/km CO2 oraz zużycie paliwa 8.0 l/100 km **,

 

  • pojedynczą turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek kierownicy turbiny – w tej wersji rozwija moc 170 KM, moment obrotowy 420 Nm; osiąga emisję od 216 g/km CO2 oraz zużycie paliwa 8.3 l/100 km,

 

  • zespołem Bi-turbo z turbosprężarką wysokiego ciśnienia o zmiennej geometrii oraz turbosprężarką niskiego ciśnienia o stałej geometrii – rozwija w tej wersji moc 213 KM, moment obrotowy 500 Nm; osiąga emisję od 228 g/km CO2 oraz zużycie paliwa 9,2 l/100 km

 

Kompaktowa, specjalnie zaprojektowana pojedyncza turbosprężarka dostarcza więcej powietrza przy niskich obrotach silnika w porównaniu z poprzednim silnikiem TDCi, co daje odczucie natychmiastowej reakcji w całym zakresie obrotów.

 

W wariancie Bi-turbo, obie turbosprężarki pracują szeregowo przy niższych prędkościach obrotowych silnika, zwiększając moment obrotowy i szybkość reakcji. Przy wyższych prędkościach obrotowych mniejsza turbosprężarka nie pracuje, a większa zapewnia doładowanie wystarczające do rozwinięcia mocy maksymalnej.

 

Uzupełnieniem oferty w stosunku do płynnie przełączającej biegi sześciostopniowej przekładni manualnej, jest oferowana dla wersji z silnikami 170 KM i 213 KM najlepsza w klasie, 10-stopniowa przekładnia automatyczna Forda, której własności i trwałość zostały sprawdzone w tak odmiennych zastosowaniach jak pick-up F-150 i nowy Ford Mustang. Szeroki zakres przełożeń i adaptacyjne algorytmy przełączania, działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają przekładni dostosować się do zmiennych warunków, sprawiają, że zawsze wybierane jest optymalne przełożenie, uwzględniające osiągi, zużycie paliwa i komfort, niezależnie od sposobu jazdy.

 

Dane inżynierskie FORDA, oparte na rzeczywistych cyklach jazdy, wskazują na poprawę zużycia paliwa aż do 9% przy zastosowaniu 10-stopniowej skrzyni automatycznej i 4% dla zespołów napędowych ze skrzynią manualną, jeżeli porównujemy z analogicznymi wersjami, wychodzącymi z użycia.


Dwulitrowy silnik EcoBlue zawiera w sobie innowacyjne rozwiązania redukujące tarcie, m.in. wał korbowy zaprojektowany z przesunięciem 10 mm od płaszczyzny symetrii silnika, co zmniejsza działanie sił bocznych od tłoka na ścianki cylindra w żeliwnym bloku. Kolejnym rozwiązaniem jest zoptymalizowany napęd rozrządu z wałkiem wykonanym z jednego elementu.

 

Zaawansowana technika jest uzupełniona poprzez zastosowanie technologii piezoelektrycznej wtrysku paliwa – we wtryskiwaczach są wbudowane kryształy reagujące na napięcie elektryczne, aby dokładniej kontrolować dawkę paliwa, tak jak w silnikach stosowanych w samochodach klasy premium.

 

 

 
Designed by vonfio.de