Home NOWOŚCI MERCEDES PODWÓJNIE ELEKTRYCZNY
MERCEDES PODWÓJNIE ELEKTRYCZNY Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 26 marca 2018 14:06

 

 

MERCEDES-BENZ GLC F-CELL


Bezpieczeństwo w standardzie: bogata seryjna specyfikacja modelu obejmuje aktywny tempomat Active Distance Assist DISTRONIC, pakiet śledzenia toru jazdy z systemami Blind Spot Assist oraz Active Lane Keeping Assist, pakiet Parking z kamerą 360° i system COMAND Online z rozpoznawaniem znaków drogowych. Także poziom pasywnego bezpieczeństwa spełnia najwyższe standardy. Lecz najważniejszy jest napęd hybrydowy - bardzo rozbudowany.

 

ZOBACZ TEŻ;  HISTORIA MARKI MERCEDES-BENZ

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA YOUTUBE oraz  FACEBOOK

 

ZOBACZ TEŻ;   MERCEDESY W NOWYCH WERSJACH

 

 

 

Unikalna konfiguracja napędu hybrydowego: najnowszy model Mercedes-Benz przeznaczony do seryjnej produkcji i oznaczony jako EQ Power jest „podwójnie elektryczny”: to pierwszy na świecie pojazd, który łączy innowacyjny napęd wykorzystujący energię z ogniw paliwowych oraz z akumulatora w całkowicie elektryczną hybrydę plug-in. Dzięki technologii F-CELL jego lokalna emisja spalin ogranicza się jedynie do pary wodnej. Model ten oferowany będzie jedynie na rynku amerykańskim. Zupełnie nowy system ogniw paliwowych: w porównaniu z poprzednią generacją system ogniw paliwowych ma o 30% bardziej zwartą budowę i po raz pierwszy mieści się w konwencjonalnej komorze silnikowej. W porównaniu z KlasąB F-CELL wyróżnia się również o 40% wyższą mocą i o 90% mniejszym zużyciem platyny. Równocześnie jego masa spadła o 25%.W pełni przydatny na co dzień: moment obrotowy o wartości około 350 Nm oraz moc około 147 kW (200 KM) sprawiają, że przedseryjny GLC F-CELL oferuje dużą przyjemność z jazdy. Zasięgi operacyjne wynoszą437 km w trybie wodorowym (w cyklu NEDC, tryb HYBRID, pomiar dokonany w obecności TÜV) oraz 49 km w trybie akumulatorowo-elektrycznym (w cyklu NEDC, tryb BATTERY). Dzięki magazynowaniu wodoru pod ciśnieniem 700 barów tankowanie GLC F-CELL trwa zaledwie około 3 min.

 

ZOBACZ TAKŻE; NOWA WERSJA KLASY V

 


Pionier w zakresie ogniw paliwowych: swój pierwszy wodorowy samochód –NECAR –Mercedes-Benz zaprezentował już w 1994 r. Później producent opracował wiele kolejnych aut z takim źródłem napędu, włącznie z flotową Klasą A F-CELL (2003 r.). W 2011 r. wystartowała F-CELL World Drive –pierwsza wyprawa wodorowymi autami dookoła świata. W roku 2015 zaprezentowano studium F 015 Luxury in Motion z hybrydowym napędem F-CELL plug-in, który jednorazowo umożliwiał1100 km bezemisyjnej jazdy. Konsekwentny postęp w zakresie infrastruktury H2: 5 marca 2018 r. ruszyła 45. stacja tankowania wodoru w Niemczech –placówka Total w Ingolstadt. Wspólnie z partnerami należącymi do spółki joint venture H2 Mobility koncern Daimler sporządził już specjalny plan działania w zakresie rozbudowy infrastruktury umożliwiającej tankowanie wodoru. Do końca 2019 r. sieć stacji H2ma liczyć100 punktów, a do 2023 r. –nawet 400. Podobne projekty infrastrukturalne realizowane są również na poziomie europejskim oraz międzynarodowym (przede wszystkim w Japonii, ale także w USA i w Korei Południowej).

Nie ma wątpliwości co do potencjału technologii ogniw paliwowych oraz wodoru jako nośnika energii. Wodór odgrywa istotną rolę w dyskusji nad sposobami na spełnienie globalnych celów klimatycznych. To jedna z kierunków poszerzenia gamy paliw w sektorze transportu w sposób przyjazny dla środowiska: ponieważ dzięki wykorzystaniu wodoru wytwarzanego ze źródeł odnawialnych można znacznie ograniczyćszkodliwąemisjęCO2. Również eksploatacja pojazdów zasilanych energią z ogniw paliwowych nie wiąże się z lokalną emisją zanieczyszczeń ani dwutlenku węgla. Przy stale rosnącym udziale energii odnawialnej wodór będzie odgrywać coraz bardziej istotną rolę w całym systemie energetycznym, a tym samym będzie coraz atrakcyjniejszy dla sektora mobilności. Poza obecnym naciskiem na rozwój technologii akumulatorów i prowadzeniem ofensywy modelowej pod marką EQ koncern Daimler kontynuuje swoje aktywności w zakresie ogniw paliwowych. Po wprowadzeniu na rynek czwartej generacji elektrycznego smarta kolejnym kamieniem milowym Daimler AG na drodze do bezemisyjnej jazdy jest przedseryjny model GLC F-CELL. Podkreśla on zaangażowanie koncernu w rozwój technologii ogniw paliwowych. „W przypadku GLC F-CELL procentuje nasze wieloletnie doświadczenie z ogniwami paliwowymi: długi zasięg, krótki czas tankowania i codzienna praktyczność SUV-a czynią go doskonałym kompanem na co dzień” –mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania grupowe i rozwój w Mercedes-Benz Cars. „To efekt kompaktowej konstrukcji naszego systemu ogniw. Kolejną światową nowością jest połączenie z dużym, dodatkowym akumulatorem litowo-jonowym, który można wygodnie ładować z zewnętrznego źródła”. „Technologia ogniw paliwowych stanowi integralną część naszej strategii napędów” –dodaje prof. Christian Mohrdieck, szef rozwoju systemu ogniw paliwowych w jednostce badawczo-rozwojowej koncernu Daimler. „Jej zalety sądla nas oczywiste: zerowa emisja spalin, długi zasięg i krótki czas tankowania plus szeroki zakres zastosowań, od samochodów po autobusy i inne pojazdy komercyjne, nie wspominając o zastosowaniach stacjonarnych”.

 


Przedseryjny GLC F-CELL Daimler zgromadził już istotne doświadczenie z autami elektrycznymi napędzanymi wodorem –zbudował dotąd kilka generacji takich pojazdów i pokonał nimi łącznie miliony kilometrów na całym świecie. Nowy, przedseryjny model GLC F-CELL idzie jednak o krok dalej: to pierwszy samochód na świecie, który poza energią z ogniw paliwowych może byćzasilany prądem z zewnętrznie ładowanego akumulatora litowo-jonowego. Korzystając z dwóch źródełenergii, łączy on przyjemność z jazdy z lokalną zerową emisją spalin. Długi zasięg, krótki czas tankowania, moc 147 kW (200 KM) oraz najnowsza generacja systemów wspomagających wraz z funkcjami dopasowanymi do rodzaju napędu –to wszystko sprawia, że GLC F-CELL jest rodzinnym autem elektrycznym o wysokim stopniu użyteczności na co dzień.Podobnie jak GLC w hybrydowej wersji plug-in,wodorowy wariant GLC oferuje kierowcy różne tryby jazdy. Ich gama obejmuje programy: ECO (zorientowany na oszczędny styl jazdy), COMFORT (łączy komfortowy charakter z idealną wydajnością wentylacji) oraz SPORT (optymalizuje napęd pod kątem sportowych osiągów).

Bezpieczeństwo: bez kompromisów także z napędem alternatywnym Eksperci Mercedes-Benz z dziedziny bezpieczeństwa skorzystali z blisko 30 lat doświadczenia swojej firmy w budowie pojazdów zasilanych energiąz ogniw paliwowych. Szczególnie wiele uwagi inżynierowie pracujący nad GLC F-CELL poświęcili integracji komponentów mających znaczenie dla bezpieczeństwa –takich jak zbiorniki wodoru, uszczelki i zawory, a także instalacji wysokiego napięcia. Zbiorniki wodoru zamontowano w chronionym przed skutkami uderzeń obszarze pomiędzy osiami pojazdu. Od zewnętrznej strony chroni je dodatkowa rama pomocnicza. Na wypadek zderzenia wprowadzono dodatkowe rozwiązania, m.in. wielostopniowy system zaworów i specjalne obwody instalacji wysokiego napięcia. Testy zderzeniowe przedseryjnych egzemplarzy GLC G-CELL oraz wcześniejszych modeli wodorowych wykazały, że zapewniają one poziom bezpieczeństwa porównywalny z pojazdami konwencjonalnymi. W rezultacie GLC F-CELL spełnia nie tylko wszystkie wymogi ustanowione prawem, ale i bardziej rygorystyczne wewnętrzne standardy MERCEDES-BENZ . Na drodze do produkcji seryjnej Daimler prowadzi obecnie przygotowania do uruchomienia seryjnej produkcji GLC F-CELL.

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

KLASA X W PRACY

 

X KLASA W RĘKACH RAFAŁA SONIKA

 

NOWA KLASA S W SALONACH

 

AUTO-TURYSTYKA W PAŁACU W RUSINOWIE

 

 

 


 

 
Designed by vonfio.de