Home NOWOŚCI NOWA HONDA CIVIC X GENERACJI
NOWA HONDA CIVIC X GENERACJI Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 15 lutego 2017 19:11

 

NOWY WYCZEKIWANY CIVIC!

HONDA Civic dziesiątej generacji jest bardzo dynamicznym pięciodrzwiowym hatchbackiem. To najbardziej zaawansowana konstrukcja w historii japońskiej firmy, która wprowadza nową jakość w segmencie samochodów kompaktowych. Civic jest kluczowym modelem dla Hondy w Europie i jednym z głównych elementów na drodze do sukcesu sprzedażowego i produkcyjnego japońskiej firmy w tym regionie.

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA YOUTUBE oraz FACEBOOK

 

ZOBACZ TEŻ; HONDA CIVIC W BIESZCZADACH

 

 

Dla wielu europejskich klientów Civic jest synonimem Hondy.W przypadku modelu najnowszej generacji zespół projektantów dążył do całkowitego odmłodzenia charakteru tego auta.

· Sportowy, elegancki design

· Projekt angażujący kierowcę i sprzyjający jeździe w sportowym stylu

· Nowe silniki benzynowe oferują dynamiczne osiągi, wiodącą w klasie moc i doskonałą wydajność paliwową

· Jedno z naprzestronniejszych i najbardziej fukcjonalnych wnętrz w klasie

· System Honda Connect nowej generacji zapewnia intuicyjne działanie

· Nowy Civic jednym z najbezpieczniejszych modeli w klasie dzięki Honda SENSING

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ; NOWA HONDA NSX

 

„Stworzenie Civica dziesiątej generacji było najbardziej ambitnym zadaniem, jakiego podjął się zespół Hondy,” powiedział Mitsuru Kariya, główny inżynier i lider globalnych projektów. „Oprócz zakrojonych na szeroką skalę prac badawczo-rozwojowych, proces ten wymagał wdrożenia wielu operacji sprzedażowych i marketingowych na całym świecie, od Ameryki Północnej i Japonii, poprzez Europę, po Amerykę Południową i Azję. Nasz nowy model, będący najbardziej dynamiczną wersją Civica w historii, wyznacza nowe standardy w klasie kompaktowej w zakresie osiągów, ekonomiki eksploatacji, przestronności, bezpieczeństwa i jakości wykonania.”

Realizacja założonego celu – przy uwzględnieniu wymagań związanych z ostateczną ceną samochodu, wielkością zużycia paliwa orazzdolnościami produkcyjnymi – wymagała zastosowania nowatorskich rozwiązań w zakresie konstrukcji, aerodynamiki i struktury podwozia.W celu stworzenia ambitnego projektu, zespół ekspertów oparł swoje działania wokół sloganu „otokomae”, który oznacza grację i elegancję, jak również wewnętrzne piękno.

Specjaliści z Hondy przeanalizowali konstrukcje innych aut oferowanych na rynku, włączając w to modele europejskich marek premium. W ten sposób wyznaczono główne wytyczne dla nowego Civica w zakresie właściwości jezdnych, komfortu jazdy, reakcji układu kierowniczego, izolacji akustycznej wnętrza, jakości wykonania oraz ogólnego wykończenia.

Bazując na 40-letniej historii Hondy, nowy Civic pozostaje wierny oryginalnemu projektowi „samochodu dla ludzi, samochodu dla świata”, oferując połączenie wyrafinowanego designu, sportowej stylizacji oraz przestronnego i funkcjonalnego wnętrza z doskonałymi właściwościami jezdnymi zapewniającymi radość z jazdy.

Nadwozie pięciodrzwiowej Hondy Civic jest szersze, dłuższe i niższe od modelu poprzedniej generacji, co pozwoliło uwypuklić sportowe cechy nowej konstrukcji. Nowy Civic ma też krótsze zwisy zwracające uwagę na dobre właściwości aerodynamiczne samochodu. Uzupełnieniem całości jest agresywny przedni pas nadwozia, z którym komponują się wydatne nadkola oraz wyprofilowane wloty powietrza z przodu i z tyłu.

Nowa Honda Civic została zaprojektowana od podstaw w celu osiągnięcia doskonałych właściwości jezdnych.Lekka, bardzo sztywna karoseria - stworzona z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań inżynieryjnych oraz nowoczesnych technik konstrukcyjnych - pozwala uzyskać niski środek ciężkości, natomiast nowe, wyrafinowane zawieszenie zapewnia doskonałe wrażenia zjazdy.

Dzięki zastosowaniu szerszej i dłuższej płyty podłogowej, inżynierom Hondy udało się stworzyć wnętrze o wiodącej w klasie przestronności. Całkowicie przeprojektowane wnętrze wyróżnia się prostym designem, nowymi rozwiązaniami technicznymi, wysokogatunkowymi materiałami wykończeniowymi, a także niżej umieszczonymi fotelami, dzięki czemu kierowca czuje większą więź ze swoim autem i ma lepszą widoczność przez przednią szybę. Ponadto, nowy Civic oferuje obszerny przedział pasażerski, pojemny bagażnik oraz praktyczne rozwiązania konstrukcyjne. Opracowany przez Hondę system informacji, rozrywki i łączności drugiej generacji zapewnia integrację z Apple CarPlay i Android Auto.

W nowej Hondzie Civic debiutują dwa silniki benzynowe VTEC TURBO, które zostały opracowane pod kątem wysokich osiągów, zapewniających prawdziwą radość z jazdy tym autem.

Pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego oraz układów wspomagających kierowcę – Honda SENSING –zastosowany we wszystkich wersjach Hondy Civic sprawia, że model ten jest jednym z najbezpieczniejszych aut w swojej klasie.

Pięciodrzwiowa Honda Civic w odmianie hatchback będzie produkowana wyłącznie w należącej do Hondy fabryce w Wielkiej Brytanii i eksportowana na rynki globalne.

Podejście do projektu nowego Civica, a także zastosowane w nim rozwiązania techniczne potwierdzają pozycję Hondy, jako sportowej i nowoczesnej marki, która stawia na rynek europejski i samochody segmentu C.

2. Sportowe, nowoczesne i eleganckie nadwozie

· Nowa interpretacja klasycznych cech stylizacyjnych Civica

· Niższe, szersze i dłuższe nadwozie tworzące obraz samochodu o eleganckiej, muskularnej sylwetce mocno osadzonej na kołach

· Wiodące w klasie właściwościaerodynamiczne

Nowy Civic wyróżnia się elegancką, opływową sylwetką odzwierciedlającą założenia nowej koncepcji designerskiej Hondy, która podkreśla sportowy charakter samochodu. Ostre linie zostały uzupełnione najbardziej rozbudowanym pakietem aerodynamicznym w klasie aut kompaktowych, obejmującym m.in. kompletną osłonę podwozia.

Szerokie i niskie nadwozie Civica odzwierciedla jego atletyczną naturę.

Civic jest o 30 mm szerszy, o 136 mm dłuższy i o 20 mm niższy od modelu poprzedniej generacji. Takie gabaryty nie tylko świadczą o sportowej naturze nowego Civica, ale również pozwalają na wygospodarowanie większej przestrzeni wewnątrz oraz uzyskanie lepszej dynamiki układu jezdnego.

Nowe, większe i szersze koła oraz opony dodatkowo podkreślają szeroką sylwetkę auta, natomiast zwiększony rozstaw osi, skrócone zwisy i pochylona kabina pasażerska potęgują dynamiczny charakter nowego Civica.

„Chcieliśmy dodać nowemu Civicowi charyzmy odzwierciedlonej w wyglądzie nadwozia,” mówi Mitsuru Kariya, główny inżynier i globalny lider projektu. „Taka cecha musi wynikać z czegoś więcej, niż tylko stylizacja nadwozia, dlatego w przypadku nowego modelu, jego muskularny wygląd zewnętrzny odpowiada dynamicznym atrybutom i rozwiązaniom technicznym, które kryją się wewnątrz.”

O tym, że Civic nowej generacji jest „sportowcem” świadczy również krótki zwis z przodu oraz charakterystyczny wlot powietrza. Całość jest nową interpretacją znanego od lat przedniego pasa nadwozia Hondy, w którym znalazły się również typowe dla japońskiej marki reflektory.

Górna krawędź reflektorów łączy się z górnymi elementami osłony chłodnicy w okolicach bocznych krawędzi maski silnika, tworząc elegancki pas dekoracyjny biegnący przez całą szerokość przedniej części nadwozia, co podkreśla sylwetkę samochodu mocno osadzoną na kołach. W zależności od wersji wyposażeniowej, nowoczesne, płaskie, przednie klosze zawierają oświetlenie LED lub projekcyjne lampy halogenowe. We wszystkich modelach zastosowano światła LED do jazdy dziennej, których diody – umieszczone na zewnętrznej krawędzi reflektorów – tworzą kształt kija hokejowego.

Eleganckie, dynamiczne kontury nadwozia biegną wokół przednich nadkoli, dając początek przetłoczeniu ciągnącemu się przez przednie i tylne drzwi na wysokości zewnętrznych klamek, które w tylnej części auta łączy się z lampami LED przypominającymi kształtem literę „C”.

Drugie przetłoczenie boczne umieszczone w dolnej części nadwozia biegnie od podstawy przednich drzwi, znajdującej się tuż za przednim kołem, ku górze, poprzez całą szerokość drzwi i łączy się tylnym nadkolem, dając wrażenie ciągłego ruchu samochodu.

Agresywnie opadająca linia dachu, zawierającego antenę w kształcie płetwy rekina, płynnie przechodzi w słupek C, przedłużając tym samym powierzchnię tego elementu aż do tylnych narożników.

Charakterystyczna krawędź w tylnej części dachu ma swój początek w górnej części słupków C, skąd przechodzi ku górnym narożnikom tylnej szyby, gdzie łączy się z „unoszącym się” spoilerem. Drugi spoiler – umieszczony w dolnej części tylnej szyby – zawiera centralne światło stopu.

Zwieńczeniem całości są ostre krawędzie i wydatne wyloty powietrza w tylnym zderzaku. W efekcie, nowa Honda Civic odznacza się opływowym, wyrafinowanym i dynamicznym wyglądem, uzupełnionym nowoczesnymi dodatkami.

W nowejHondzie Civic będzie oferowanych siedem kolorów lakieru: niemetalizowany Rallye Red, metalizowane Lunar Silver, Polished Metal, Brilliant Blue oraz perłowe White Orchid, Crystal Black i Sonic Grey.

Nabywcy Civica z silnikiem 1,5 litra VTEC TURBO mogą wybrać wersję Sport, Sport Plus lub Prestige, przy czym każda z nich wyróżnia się ekskluzywnymi elementami dekoracyjnymi nadwozia. Wersje Sport i Sport Plus oferują bardziej wydatne spoilery z przodu i z tyłu, powiększone boczne progi, ekskluzywne, 17-calowe obręcze aluminiowe, reflektory LED i przednie światła przeciwmgielne oraz chromowaną, podwójną końcówkę układu wydechowego umieszczoną centralne w tylnym zderzaku.

Z kolei wersja Prestige wyróżnia się dyskretnymi dodatkami, jak chromowane wykończenie osłony chłodnicy, chromowane klamki zewnętrzne czy chromowane ramki bocznych szyb.

Wiodąca w klasie wydajność aerodynamiczna

Zespół pracujący nad modelem Civic dążył do stworzenia nadwozia odznaczającego się niskim oporem aerodynamicznym i wysoką stabilnością podczas szybkiej jazdy. Udało się to osiągnąć poprzez odpowiednie ukierunkowanie strumienia powietrza płynącego ponad i pod samochodem, co dodatkowo pozwoliło ograniczyć siłę nośną.

Wartość CdA - stanowiąca połączenie współczynnika czołowego oporu aerodynamicznego (Cd) oraz powierzchni czołowej (A) - poprawiła się o 3 %w porównaniu z modelem Civic poprzedniej generacji, co w ostateczności pozwoliło osiągnąć najlepszy wynik w klasie pod tym względem (wewnętrzne dane Hondy).

Słupki A o zaawansowanej konstrukcji w połączeniu z przednimi i tylnymi zderzakami minimalizują zawirowania powietrza opływającego nadwozie, podczas gdy osłona chłodnicy została zaprojektowana tak, aby ograniczyć straty w dostarczaniu powietrza chłodzącego silnik. Zastosowanie osłon pod silnikiem i podwoziem sprawiło, że niemal cały panel podwoziowy jest płaski, natomiast specjalne elementy umieszczone przed każdym nadkolem pomagają odpowiednio kierować strumień powietrza wokół opon. Wszystko to przyczynia się do zwiększenia wydajności aerodynamicznej i zredukowania oporu. Ponadto, inżynierowie Hondy opracowali koła o konstrukcji, która dodatkowo obniża poziom oporu powietrza o kolejne 4%.

Krótki zwis z przodu również sprzyja poprawie właściwości aerodynamicznych, natomiast końcówki układu wydechowego – ze stali wytłaczanej –zostały wyprofilowane w taki sposób, aby wyeliminować potrzebę stosowania dodatkowych osłon podwozia w tylnej części samochodu.

Dobre parametry aerodynamiczne są również zasługą płynnej integracji przedniej szyby oraz bocznych okien z nadwoziem oraz zastosowania minimalnych odstępów pomiędzy panelami nadwozia.

Dolny spoiler umieszczony na pokrywie bagażnika odgrywa ważną rolę w odpowiednim kierowaniu strumienia powietrza w tylnej części nadwozia. Jego specyficzny kształt i precyzyjnie dobrane wymiary pozwalają uzyskać niezakłócony strumień powietrza przy jednoczesnym ograniczeniu turbulencji powstających za samochodem.

3. Nowa, zaprojektowana od podstaw płyta podłogowa sprzyja dynamicznej jeździe

· Nowy Civic powstał w ramach największego przedsięwzięcia inżynieryjnego w historii Hondy

· Najbardziej emocjonujący Civic w dziejach

· Niższa, bardziej sportowa pozycja za kierownicą

· Nowy układ zawieszenia zapewnia doskonałe właściwości jezdne i wysoki komfort podróżowania

· Zaawansowane rozwiązania konstrukcyjne przyczyniły się do stworzenia wnętrza o wiodącychw klasie właściwościach akustycznych

Klienci na wszystkich światowych rynkach, na których będzie sprzedawana nowa Honda Civic, oczekują, iż model ten zaoferuje im europejską jakość wykonania oraz doskonałe osiągi. Aby spełnić te wymagania, zespół odpowiedzialny za projekt nowego modelu podjął się realizacji największego przedsięwzięcia inżynieryjnego w historii marki, tworząc od podstaw całkowicie nowy samochód.

Celem było zachowanie dynamicznych cech Civica, które pozwoliłyby mu konkurować z najlepszymi modelami w segmencie. Już na wczesnym etapie prac nad płytą podłogową, specjaliści z Hondy przeanalizowali konstrukcje najlepszych aut w segmencie C, włączając w to wiodące modele europejskich marek premium. W ten sposób wyznaczono główne wytyczne dla nowego Civica w zakresie właściwości jezdnych, komfortu jazdy, reakcji układu kierowniczego, izolacji akustycznej wnętrza, jakości wykonania oraz ogólnego wykończenia.

„Już na wczesnym etapie prac nad nową Hondą Civic określiliśmy cel, jaki chcemy osiągnąć –było nim uzyskanie porywających osiągów,” powiedział Mitsuru Kariya, główny inżynier i globalny lider projektu. „Rozpoczęliśmy więc serię wyczerpujących testów, których wynikiem jest platforma zapewniająca zarówno doskonałąstabilność podczas jazdy, jak równieżwysoki komfort, pewność prowadzenia oraz sportową pozycję za kierownicą.”

Pomimo tak ambitnego programu rozwojowego, nowy Civic pozostał „samochodem dla ludzi, samochodem dla świata”, zachowując pozycję przystępnego cenowo, oszczędnego i taniego w eksploatacji auta kompaktowego. Wymagało to jednak opracowania całkowicie nowego podejścia do kwestii aerodynamiki oraz konstrukcji nadwozia, układu napędowego i podwozia.

Zakrojony na szeroką skalę globalny program objął różnorodne wersje nadwoziowe modelu: pięciodrzwiowego hatchbacka, czterodrzwiowego sedana, trzydrzwiowe coupe. Dostępna będzie również sportowa odmiana Type R. Prace nad pięciodrzwiową wersją Civica przeznaczoną na rynki europejskie były prowadzone na drogach w Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Nowa, zaawansowana konstrukcja płyty podłogowej

W uzyskaniu lekkiej i bardzo sztywnej struktury, kluczową rolę odegrały: nowa konstrukcja płyty, odpowiedni dobór materiałów, innowacyjny proces produkcji i nowoczesne techniki produkcyjne. Platforma jest o 16 kilogramów lżejsza, niż w Civicu poprzedniej generacji i o 52 %sztywniejsza. Wyższa sztywność i ulepszona konstrukcja płyty przyczyniły się również do poprawy właściwości akustycznych samochodu.

Jedną z najważniejszych cech nowej płyty podłogowej są „pierścienie” przedniej i tylnej przegrody, które okalają całe wnętrze kabiny. Wysoka sztywność platformy to również zasługa zastosowania przedniej struktury podłogi o niskiej podatności wraz z elementami krzyżowymi umieszczonymi w przedniej części komory silnika oraz pomiędzy podstawami słupków A i B.

Lekkie materiały o wysokiej wytrzymałości zastosowane w całej strukturze, podnoszą sztywność nadwozia i bezpieczeństwo podczas zderzenia. Większą powierzchnię struktury zajmuje też stal tłoczona na gorąco - obecnie jest to 12 %, podczas gdy w Civicu poprzedniej generacji wartość ta wynosiła 6 %.

Wykorzystanie stali o bardzo wysokiej wytrzymałości pozwoliło zwiększyć odporność całej struktury nadwozia przy jednoczesnym zredukowaniu jej masy. Najważniejszymi obszarami z punktu widzenia ogólnej wytrzymałości platformy są słupki B oraz dolne progi.

Kolejną innowacją zastosowaną w procesie produkcji nadwozia jest specjalna technika łączenia ze sobą poszczególnych elementów. Najpierw składana jest cała rama wewnętrzna, a następnie rama zewnętrzna. W kolejnym etapie następuje ich łączenie. W konwencjonalnym procesie produkcji początkowo składa się ramę zewnętrzną, potem wewnętrzną, a na końcu łączy się ze sobą te dwa elementy. Nowa technologia stosowana przez Hondę przyczynia się do znaczącego zwiększenia sztywności nadwozia modelu Civic.

Wysoką sztywność i wytrzymałość w najważniejszych sekcjach karoserii zapewnia też proces spawania, który rozmieszcza spawy w 20-milimetrowych odstępach, podczas gdy standardowo stosuje się odstępy wynoszące od 40 do 45 mm.

Zastosowane tu innowacje w zakresie projektu, wykonania i produkcji pozwoliły uzyskać o 65 %wyższą odporność na zginanie nadwozia w porównaniu z modelem poprzedniej generacji oraz o 41 %wyższą sztywność skrętną. W związku z tym, inżynierowie Hondy mogli odpowiednio dostroić zawieszenie w celu uzyskania doskonałej dynamiki i wysokiego komfortu.

Najbardziej zwrotny i dynamiczny Civic w historii

Nowa płyta podłogowa Hondy Civic jest jednym z głównych elementów konstrukcyjnych tworzących najbardziej zaawansowany układ w historii tego modelu. W przypadku Civica dziesiątej generacji, zespół projektantów dążył do uzyskania najlepszych w klasie właściwości jezdnych oraz najwyższego komfortu jazdy.

Nowe zawieszenie, niżej położony środek ciężkości oraz wyższa sztywność nadwozia – wszystko to pozwala uzyskać w Civicu angażujące właściwości jezdne.

Dzięki zastosowaniu nowatorskich rozwiązań technicznych i innowacyjnych technologii, inżynierom udało się również zwiększyć komfort podróżowania do poziomu niespotykanego w tej klasie aut.

Zbiornik paliwa Hondy Civic został przeniesiony w inne miejsce, natomiast podłoga auta jest umieszczona niżej, niż w modelu poprzedniej generacji. W połączeniu ze zmianami w podwoziu i zawieszeniu, pozwoliło to obniżyć środek ciężkości o 10 mm.

Wprowadzone modyfikacje zaowocowały również obniżeniem pozycji za kierownicą - siedzisko fotela znajduje się o 35 mm niżej - co daje bardziej sportowe wrażenia z jazdy.

Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, które oferują wysoką sztywność boczną gwarantującą doskonałe prowadzenie oraz niską sztywność wzdłużną zapewniającą optymalny komfort jazdy. Układ elektrycznego wspomagania kierownicy ze zmiennym przełożeniem i podwójnym mechanizmem zębatkowym został zoptymalizowany ze szczególnym uwzględnieniem rynku europejskiego. W porównaniu z pozostałymi, globalnymi wariantami modelu Civic, europejska wersja pięciodrzwiowa odznacza się szybszym, bardziej bezpośrednim działaniem układu, zapewniającym sportowe wrażenia z jazdy. Podwójny mechanizm zębatkowy został po raz pierwszy zastosowany w sportowym Civicu Type R 2015, przy czym podobne rozwiązania są obecnie stosowane wyłącznie w modelach segmentu premium bądź w samochodach o wysokich osiągach.

Informacje zwrotne pochodzące z elektrycznego układu wspomagania (EPS) są bardzo precyzyjne. Zespół ekspertów pracujących nad tym rozwiązaniem skupił się bowiem na uzyskaniu błyskawicznych i przewidywalnych reakcji oraz wyrafinowanej płynności działania.

Wibracje przekazywane na koło kierownicy zostały zminimalizowane poprzez zwiększenie średnicy kolumny kierowniczej oraz umieszczenie lekkiego silnika wspomagania przy mechanizmie zębatkowym, a nie przy kolumnie kierownicy. Uzyskanie doskonałych reakcji układu EPS było jednym z najważniejszych etapów w pracach nad właściwościami dynamicznymi nowej platformy, dlatego działania rozwojowe związane z wdrożeniem tegoelementu rozpoczęły się już siedem lat temu, wraz z zapoczątkowaniem programu inżynieryjnego płyty głównej.

Z tyłu pracuje całkowicie nowe zawieszenie wielowahaczowe oraz nowa, sztywna rama pomocnicza, dzięki czemu nowy Civic zachowuje wysoką stabilność i zapewnia wysoki komfort podróżowania z dużymi prędkościami, oferując jednocześnie bardziej liniowe prowadzenie, co jest również zasługą zoptymalizowanego układu EPS.

Inżynierowie Hondy poświęcili wiele uwagi odpowiedniemu umieszczeniu punktów mocowania zawieszenia, aby uzyskać optymalną sztywność i doskonałe osiągi. Umieszczone z przodu i z tyłu tuleje wypełnione olejem- będące pierwszym tego typu rozwiązaniem zastosowanym w modelu Hondy - zapewniają niespotykanew tej klasie ograniczenie hałasu pochodzącego z zawieszenia. Ponadto, nowe ramy pomocnicze z przodu i z tyłu zostały rozmieszczone w taki sposób, aby siły działające w zakrętach były przenoszone bezpośrednio przez zawieszenie do ram.

Amortyzatory adaptacyjne

W wybranych wersjach wyposażeniowych nowego Civica zastosowano system adaptacyjnych amortyzatorów, stanowiący ewolucję układu wprowadzonego po raz pierwszy na świecie w modelu HONDA Civic Tourer 2014.

System pozwala kierowcy na dostosowanie siły tłumienia amortyzatorów do warunków jazdy, zapewniając komfort podczas jazdy autostradą oraz dużą zwinność i wysoką sztywność, gdy wymaga tego sytuacja. System może pracować w dwóch trybach - normalnym i dynamicznym. W obu przypadkach samochód oferuje dużą stabilność i zwiększony komfort we wszystkich warunkach drogowych bez względu na obciążenie. Jednostka sterująca ECU wykonuje obliczenia ruchu nadwozia oparte na sygnałach ze zintegrowanego czujnika rejestrującego odchylenia w trzech płaszczyznach. Amortyzatory wyposażone są natomiast w zawory elektromagnetyczne, które sterują przepływem oleju, tym samym regulując siłę tłumienia.

 

 
Designed by vonfio.de