Home NOWOŚCI CITROEN - PLANY I ZAMIERZENIA
CITROEN - PLANY I ZAMIERZENIA Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
piątek, 04 kwietnia 2014 09:59

 

W warszawskiej restauracji Qchnia Artystyczna francuska marka CITROEN zaprezentowała swoje plany na najbliższy czas na rynku polskim, jak i na świecie. Najważniejszą informacją jest to iż linia DS staje się oddzielna marką aut luksusowych – prestiżowych w ramach Citroena.

ZOBACZ RÓWNIEŻ; CITROEN DS5 NA WARMII

 

Citroen także rozszerza swój program odkupu i złomowania aut. Zaprezentowano także nowości. Model C4 Aircross 4x4 wkrótce będzie w salonach. C-Elysee będzie dostępny z instalacją LPG za złotówkę! W sprzedaży będzie też C5 Cross Tourer i DS5 Blue HDI160. Berlingo i Grand C4 Picasso będą z homologacją ciężarową N1.




Będą także inne nowości;

Zaprojektowane i produkowane we Francji silniki PureTech (nowa rodzina 3-cylindrowych silników benzynowych) korzystają z innowacyjnych, wydajnych i oszczędnych technologii. Jednostki wolnossące wprowadzone na rynek w 2012 roku (1.0 VTi 68 KM i 1.2 VTi 82 KM) oferują zdecydowanie większą moc i niższe zużycie paliwa (aż do 25 %) w stosunku do poprzedniej generacji.

W roku 2014 rodzina PureTech powiększa się o nową, wyposażoną w turbosprężarkę jednostkę e THP130, pierwszy silnik benzynowy grupy PSA PEUGEOT CITROËN, który spełnia przyszłą normę Euro 6. Zgodnie z filozofią „Créative Technologie” marka CITROËN wdraża innowacyjne rozwiązania i wkracza w nową erę, wprowadzając na rynek silnik e THP130, który w pierwszej kolejności napędzał będzie CITROËNA C4. Nowy silnik dysponuje wysokim momentem obrotowym już przy niskich zakresach obrotów, gwarantując dużą przyjemność prowadzenia i optymalną pracę silnika w każdej sytuacji. Dodaje CITROENOWI C4 wigoru i dynamizmu, a zastosowane w nim technologie zapewniają znakomite osiągi i emisję CO2 na poziomie najlepszych pod tym względem konkurentów.



C 4 CACTUS -

Skoncentrował się na tym, co naprawdę ważne dla klientów. Zastosował innowacyjne technologie i bezkompromisowe rozwiązania z korzyścią dla designu, komfortu, łatwej obsługi i kosztu użytkowania:

 

> Airbumps, innowacyjne rozwiązanie CITROËNA, funkcjonalne, estetyczne i z możliwością indywidualnego doboru kolorystyki; podkreślają styl auta i chronią jego karoserię,

> W pełni cyfrowy i intuicyjny interfejs w pozbawionym zbędnych elementów kokpicie, z dostępem do usług internetowych i przełącznikami zgrupowanymi wokół dostępnego seryjnie dotykowego ekranu 7’’,

> Szerokie siedziska z przodu stylizowane na sofę,

> Poduszka powietrzna dla pasażera zainstalowana w dachu (technologia Airbag In Roof), nowatorskie rozwiązanie na światowym rynku motoryzacyjnym, które pozwoliło zaoferować więcej przestrzeni dla pasażera z przodu i pojemniejsze schowki.

> Panoramiczny przeszklony dach o wysokim stopniu izolacyjii termicznej, który zapewnia znakomite doświetlenie kabiny, ograniczając przenikanie ciepła.



 

Zredukował koszty użytkowania, pozbywając się wszystkiego, co zbędne. Zestawił udoskonaloną płytę podłogową z wydajnymi silnikami najnowszej generacji, redukując tym samym masę o 200 kg w stosunku do CITROËNA C4, co w efekcie pozwala połączyć przyjemność jazdy z niskim spalaniem (jedynie 82 g CO2/km, tj. 3,1 l/100 km w wersji z silnikiem Diesla i poniżej 100 g CO2/km w wersji benzynowej).

 

 

WIĘCEJ STYLU

 

Zaoferowanie wyrazistszego stylu to przede wszystkim pogodzenie estetyki z funkcjonalnością, poprzez poszukiwanie najlepszych kompromisów pomiędzy proporcjami i wydajnością w najdrobniejszych detalach.

 

Wyjątkowa sylwetka CITROËNA C4 CACTUS jest łatwo rozpoznawalna i szybko zapada w pamięć, podobnie jak sylwetki aut, które naznaczyły swoją epokę. Styl auta wyróżniają:

 

  • czyste i gładkie powierzchnie,

  • płynne linie pozbawione agresywnego charakteru,

  • dach i boczna część nadwozia za tylnymi drzwiami „unoszące się” nad dolnym pasem karoserii bez wyraźnego połączenia z nim,

  • zaawansowana technologicznie identyfikacja świetlna w postaci świateł do jazdy dziennej LED i reflektorów wbudowanych w Airbumps.

  • graficzne elementy dekoracyjne pełniące ściśle określoną funkcję (ochrona karoserii: Airbumps i nadkola; transport przedmiotów: belki dachowe; doświetlenie kabiny: duży panoramiczny dach zapewniający wysoki poziom ochrony termicznej).

 

Airbumps: innowacyjne rozwiązanie CITROËNA

 

To najpełniejszy wyraz designu: połączenie estetyki z funkcjonalnością. Airbumps na bocznych listwach auta i zderzakach urozmaicają graficznie czyste i gładkie powierzchnie CITROËNA C4 CACTUS. Dostępne w czterech wersjach kolorystycznych (Black, Grey, Dune i Chocolate), tworzą liczne możliwości personalizacji, łącząc się z 10 lakierami karoserii i 3 tonacjami wnętrza (Ambiance Stone Grey, Pack Habana Inside i Pack Purple Inside).

Ale przede wszystkim skutecznie chronią karoserię przed drobnymi uszkodzeniami, o jakie łatwo w codziennym użytkowaniu. Elastyczna warstwa z TPU (termoplastyczny poliuretan) z kapsułami wypełnionymi powietrzem amortyzuje lekkie uderzenia. Airbumps nie wymagają szczególnego utrzymania i bezpośrednio wpływają na obniżenie kosztów utrzymania samochodu i napraw.

To estetyczne i praktyczne zarazem innowacyjne rozwiązanie czyni jazdę po mieście bardziej relaksującą.

 

 

CITROËNA C4 CACTUS cechują również optymalne proporcje z korzyścią dla stylu, przestronności wnętrza i komfortu jazdy:

 

  • rozstaw osi wynoszący 2,60 m (taki jak w CITROËNIE C4) korzystnie wpływa na przestronność wnętrza,

  • gabaryty kompaktowego hatchback’a (4,16 m długości, 1,73 m szerokości),

  • idealny pod względem proporcji stylistycznych profil, którego 1/3 stanowią powierzchnie przeszklone i 2/3 karoseria.

  • tylko 1,48 m wysokości z korzyścią dla aerodynamiki auta,

  • skrócone zwisy, dzięki czemu koła osadzone są na skrajach nadwozia,

 

 

CITROËN C5 - jest ceniony przez użytkowników za swoje wzorcowe właściwości jezdne. Atuty te ujawniają się jeszcze wyraźniej w tej nowej wersji, która pozwala w pełni cieszyć się komfortem jazdy niezależnie od warunków na drodze. CITROËNA C5 CrossTourer wyróżniają:



 

> Terenowy design, dzięki któremu auto zyskało wyrazistą osobowość za sprawą przedłużeń nadkoli oraz belek dachowych, których szary matowy kolor harmonizuje z odcieniem diamentowanych obręczy kół ze stopów lekkich 18’’, chromowanych lusterek bocznych i płyt ochronnych w kolorze szczotkowanego aluminium na zderzakach z przodu i z tyłu. Tym zabiegom stylistycznym towarzyszy zwiększony o 15 mm prześwit (do prędkości 70 km/h w wersjach z zawieszeniem Hydractive III+).

 

> Optymalny komfort na każdej drodze, głównie za sprawą zawieszenia Hydractive III+. Ta wyjątkowa na światowym rynku motoryzacyjnym technologia steruje prześwitem w czasie rzeczywistym, aby pozostał on niezmienny niezależnie od obciążenia samochodu.



Z okazji salonu samochodowego w Genewie CITROËN prezentuje Nowego CITROËNA C1, tj. odnowioną wersję bestsellerowego modelu Marki sprzedanego w liczbie ponad 760 000 sztuk od momentu wprowadzenia na rynek w 2005 roku. To pełne pozytywnej energii auto miejskie, dostępne w wersji 3 i 5-drzwiowej, oferowane jest również w wersji Airscape z otwieranym dachem. Dzięki wyrazistemu designowi Nowy CITROËN C1 przyciąga uwagę i wyróżnia się na drodze. Stanowi odpowiedź na potrzeby użytkowników w zakresie miejskiej mobilności i wpisuje się w koncepcję odnowienia gamy CITROËNA.

Nowy CITROËN C1 to:

- bardziej wyrazisty styl za sprawą dynamicznej sylwetki i sympatycznego przodu o figlarnym spojrzeniu, które zawdzięcza liniom reflektorów. Dwubarwne nadwozie i żywa kolorystyka wnętrza podkreślają jego nietuzinkowy charakter. Model wpisuje się w nową koncepcję gamy CITROËNA.

 

- większy komfort i wygoda w codziennym użytkowaniu dzięki kompaktowym wymiarom (dł. 3,46 m), zwinności i zwrotności (promień skrętu 4,80 m), które umożliwiają sprawne poruszanie się po najbardziej zatłoczonych zakątkach miasta. To również komfort zawieszenia na najwyższym poziomie i idealne trzymanie się drogi;

- więcej użytecznych technologii ułatwiających życie, takich jak łatwy w obsłudze dotykowy tablet 7’’ czy technologia Mirror Screen, która pozwala skopiować i sterować aplikacjami ze smartfona za pośrednictwem dotykowego ekranu. Nowy CITROËN C1 może również być wyposażony w system zdalnego dostępu i bezkluczykowego uruchamiania, kamerę cofania oraz wspomaganie ruszania na wzniesieniu, które zapewniają kierowcy komfortową jazdę w miejskich warunkach.

- niższe koszty użytkowania wynikające z ograniczonej masy (840 kg) i zastosowania najnowszej generacji silników benzynowych, dzięki którym Nowy CITROËN C1 plasuje się na najwyższym poziomie w segmencie pod względem zużycia paliwa.

 

 

WYRAZISTY DESIGN

 

Urzekający styl zewnętrzny

 

Nowy CITROËN C1, dostępny w wersji 3 i 5-drzwiowej, oferowany jest w dwóch typach nadwozia, hatchback i w wersji z otwieranym dachem o nazwie Airscape.

Przód samochodu zyskał elementy stylistyczne charakterystyczne dla najnowszych modeli Marki, takie jak dwuczęściowe reflektory z okrągłymi kloszami lamp, którym zawdzięcza radosne spojrzenie.

Identyfikacja świetlna w postaci pionowych świateł do jazdy dziennej LED podkreśla jego spojrzenie i dodaje wyrazistości całej sylwetce.

Tył stał się bardziej dynamiczny dzięki przeszklonej pokrywie bagażnika i kwadratowej formie świateł, która nadaje im trójwymiarowego efektu.

Nowego CITROËNA C1 wyróżnia świeży design i urzekająca sylwetka o kompaktowych proporcjach i poszerzonym rozstawie kół z przodu i z tyłu.

Model idealnie wpisuje się w nową wizję gamy CITROËNA.

 

Atrakcyjna kolorystyka

 

Radosny Nowy CITROËN C1 dostępny jest z 8 lakierami karoserii, od wyrafinowanych Noir Caldéra, Gris Gallium, Gris Carlinite, Olive Brown po jasne Blanc Lipizan, Smalt Blue, Rouge Scarlet, Sunrise Red.

Oferuje też wiele możliwości personalizacji za sprawą dostępnej dwubarwnej kolorystyki nadwozia. W momencie wprowadzenia na rynek proponowane będą dwie edycje specjalne z dachem różniącym się kolorem od reszty karoserii (dach w kolorze Olive Brown i nadwozie w kolorze Blanc Lipizan).

Wersja Airscape z otwieranym dachem, również z dwubarwnym nadwoziem, daje możliwość wyboru koloru materiału dachu kontrastującego z odcieniem karoserii, spośród jednego z trzech proponowanych: Sunrise Red, Black i Grey.

Kołpaki w rozmiarze 14’’ i 15’’ lub diamentowane obręcze kół ze stopów lekkich 15’’ są idealnym wykończeniem tego nowoczesnego auta miejskiego.

Nowy CITROËN C1 emanuje świeżością i beztroskim charakterem zarówno na zewnątrz jak i we wnętrzu wykończonym w pogodnej i żywej tonacji.

Deskę rozdzielczą zorganizowaną w przejrzysty i przemyślany sposób ożywiają kolorowe akcenty w postaci elementów ozdobnych na fasadzie systemu multimedialnego, nawiewach i podstawie dźwigni zmiany biegów. Wstawki w kolorze karoserii na panelach drzwi stanowią dopełnienie stylistyki wnętrza.

 

 

 

KOMFORT I WYGODA NA CO DZIEŃ

 

Hasło przewodnie Nowego CITROËNA C1 to „czerpać radość z jazdy po mieście”!

 

Airscape: wykorzystaj każdą chwilę

 

Nowy CITROËN C1 to przyjemność jazdy i mocne wrażenia na co dzień. Oferowany jest w wersji Airscape z otwieranym dachem, z 3 lub 5 drzwiami.

Otwierany dach z materiału (sz. 800 mm; dł. 760 mm) jest łatwy w obsłudze i wyposażony w elektryczne sterowanie.

Nowy CITROËN C1 Airscape daje swoim pasażerom możliwość oderwania się od codzienności, czerpania radości z każdej chwili życia, w tym z jazdy po mieście.

 

Kompaktowe gabaryty dla większej zwinności

 

Nowy CITROËN C1 może przewozić na pokładzie 4 osoby dorosłe, oferując im dużo przestrzeni na miejscach z przodu i z tyłu. Zachowuje swoje kompaktowe gabaryty (3,46 m długości, 1,62 m szerokości i 1,45 m wysokości) zarówno w wersji 3 i 5-drzwiowej.

To uniwersalne auto miejskie, jedno z najbardziej kompaktowych na rynku. Zwarte proporcje, optymalny promień skrętu 4,80 m i elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zapewniają mu dużą zwinność i łatwość manewrowania.

Niezwykle zwrotny Nowy CITROËN C1 zwinnie pokonuje przeszkody i przemyka w miejskim tłoku.

Schowki i rozwiązania, które ułatwiają życie

 

Nowy CITROËN C1 wyróżnia się dynamicznym i pełnym energii stylem, ale też łatwością użytkowania, jaką zapewniają użyteczne na co dzień elementy wyposażenia.

Jako partner idealny dysponuje licznymi praktycznymi i pomysłowymi schowkami rozmieszczonymi w całej kabinie, jak na przykład uchwyt na kubek czy zamykany schowek z przodu, który może pomieścić litrową butelkę.

Nowego CITROËNA C1 cechuje ergonomia starannie zaprojektowana z myślą o ułatwieniu codziennego użytkowania, której przejawem jest bagażnik o pojemności 196 litrów, praktyczny i łatwo dostępny dzięki półce składającej się przy otwieraniu pokrywy bagażnika. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika może osiągnąć 780 litrów.

Samochód dysponuje też wyposażeniem poprawiającym komfort jazdy, takim jak automatyczna klimatyzacja, podgrzewane siedziska i, w wersji 3-drzwiowej, funkcja zapamiętania pozycji foteli z przodu.

 

Połączenie komfortu i trzymania się drogi

 

Nowy CITROËN C1 to bardzo udana synteza komfortu jazdy i trzymania się drogi.

W stosunku do poprzedniej generacji zyskał nowe, lżejsze o 4 kg zawieszenie z tyłu, nowe amortyzatory i nowy drążek stabilizatora o dużej średnicy, czego efektem jest komfort zawieszenia na najwyższym poziomie i nieskazitelne trzymanie się drogi.

Nowy układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem łączy lekkość i precyzję zarówno podczas jazdy w mieście jak i na trasie, istotnie wpływając na przyjemność prowadzenia.

Ponadto, nowe opony o bardzo niskim oporze toczenia w rozmiarze 14 i 15’’ poprawiają skuteczność hamowania i obniżają poziom spalania.

Nowy CITROËN C1 zapewnia kierowcy przyjemność, komfort i relaks za kierownicą niezależnie od typu drogi.


Citroen C4 AIRCROSS 4X4

 

Citroën Racing ma zaszczyt ogłosić skład swojego zespołu na Rajdowe Mistrzostwa Świata 2014.

Kris Meeke i Paul Nagle oraz Mads Østberg i Jonas Andersson będą tworzyć załogi Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team w samochodach DS3 WRC.

 

Mając w dorobku osiem tytułów Rajdowych Mistrzów Świata zdobytych w latach 2003 - 2012, Citroën Racing kontynuuje zaangażowanie w mistrzostwa WRC z mającymi wysoki potencjał, nowymi załogami.

Kris Meeke pojawił się w kręgu zainteresowań Citroën Racing jeszcze przed występami w C2 Super 1600, kiedy startował jako oficjalny kierowca Marki w mistrzostwach Junior WRC. Pochodzący z Irlandii Północnej, Mistrz IRC z 2009 roku powrócił ostatnio do Mistrzostw Świata. Dzięki dwóm tegorocznym występom za kierownicą DS3 WRC mógł pokazać swój wyjątkowy potencjał. W 2014 roku okazjonalne starty zmienią się w pełny program, dzięki czemu będzie on pierwszym brytyjskim kierowcą z całym sezonem w WRC, od czasu kiedy kierowcą Citroëna był Colin McRae.

To niezwykła okazja. Byłem blisko związany z Citroënem przez ostatnie kilka lat. Jestem wyjątkowym szczęściarzem, mogąc pracować z zespołem o tak wielkim doświadczeniu z tyloma zdobytymi tytułami.” mówi Kris Meeke. “Wezmę udział w 10 rajdach zaliczanych do Mistrzostw Świata WRC. Myślę, że mam potencjał, ale wciąż potrzebuję zdobyć nieco doświadczenia, podczas jazdy z dociśniętymi pasami bezpieczeństwa. Citroën DS3 WRC to świetny samochód i mam zamiar wykorzystać wiedzę i doświadczenie zespołu, aby móc się poprawiać. Wiem, że muszę być cierpliwy w pierwszej połowie sezonu oraz dowiedzieć się więcej o rajdach, w których do tej pory nie startowałem”.

26-letni Mads Østberg ma na koncie udział w 65 rundach WRC oraz cztery tytuły Mistrza Norwegii. Siedem razy finiszował na podium i zapisał na swoje konto zwycięstwo w Rajdzie Portugalii 2012, dzięki czemu jego nazwisko znalazło się w grupie kierowców jeżdżących na światowym poziomie.

 

Jestem bardzo szczęśliwy i dumny, mogąc dołączyć do zespołu Citroën Racing” - wyjaśnia Norweg. “Pracowałem bardzo ciężko aby dostać posadę oficjalnego kierowcy. Po wielu latach obserwowania sukcesów odnoszonych przez Citroëna, teraz moje marzenia się spełniły i mogę być częścią tego teamu”.

Konkurencyjność jest jedną z najważniejszych rzeczy” - dodaje Mads. “I choć na razie nie znam dobrze ani zespołu ani samochodu to wiem, że warto poznać ludzi i Citroëna DS3 WRC. Oczywiście dołączam do Citroën Racing aby uzyskać kilka dobrych rezultatów oraz wygrywać jakieś rajdy. Zawsze pokazywałem, że mogę być szybki. Wiem też, że poziom w Rajdowych Mistrzostwach Świata jest wyjątkowo wysoki, ale ja właśnie chcę być tak konkurencyjny”.

Podobnie jak w zeszłym roku, Khalid Al Qassimi weźmie udział w wybranych rajdach Mistrzostw Świata. Kierowca z Abu Dhabi wystartuje w Szwecji, Portugalii, Włoszech i Hiszpanii oraz weźmie udział w Rajdowych Mistrzostwach Bliskiego Wschodu.

 

Natomiast 9-krotny Mistrz Świata w rajdach samochodowych Sebastien Loeb weźmie udział w cyklu Mistrzostw

Świata Samochodów Turystycznych – WTCC w samochodzie CITROEN C-Elysee.

 



 
Designed by vonfio.de