Home NEWSy NOWOŚCI HONDY
NOWOŚCI HONDY Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 29 października 2015 10:52

Nowe silniki HONDA VTEC TURBO trafią pod maskę modelu Civic 2017

Kolejne, opracowane przez Hondę silniki typu VTEC TURBO zadebiutują w Europie

Nowe jednostki pojawią się początkowo w modelu Civic dziesiątej generacji

Honda poinformowała, że dwa całkowicie nowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem, stworzone w oparciu o zasadę downsizingu, trafią na rynek europejski. Konstrukcje VTEC TURBO o pojemności 1,0 i 1,5 litra będą stanowiły część gamy silnikowej przeznaczonej dla modelu CIVIC dziesiątej generacji, który wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2017 roku.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ;  HONDA JAZZ I HRV - PREMIERA


Nowe jednostki wywodzące się z serii Earth Dreams Technology zaoferują dynamiczne osiągi, wiodącą w klasie moc oraz niskie zużycie paliwa. Pierwszy, wywodzący się z nowej rodziny silnik VTEC TURBO o pojemności 2 litrów i mocy maksymalnej 310 KM zadebiutował w tym roku w modelu Civic Type R. Wyposażone w tę jednostkę auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

 

ZOBACZ TEST;   HONDA CIVIC TOURER i   TOURER W BIESZCZADACH - WYPRAWA

 

 

Nowe, turbodoładowane jednostki napędowe otrzymały układy zmiennych faz rozrządu, które przyczyniają się do zwiększenia mocy i zredukowania emisji spalin. Turbosprężarka charakteryzuje się niską bezwładnością i bardzo krótkim czasem reakcji, natomiast bezpośredni wtrysk paliwa pomaga uzyskać wysoką moc maksymalną i korzystny sposób kształtowania przebiegu momentu obrotowego - pod tym względem nowe konstrukcje Hondy górują nad silnikami wolnossącymi.

 

 

Nowa Honda Civic zapowiedziana została podczas wrześniowego salonu Frankfurt Motor Show i wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2017 roku. Modele pięciodrzwiowe będą produkowane wyłącznie w należącej do Hondy fabryce HUM w Swindon w Wielkiej Brytanii. Honda potwierdziła tym samym, iż w ramach przygotowań do produkcji nowego modelu zainwestuje 270 milionów funtów w nowe, zaawansowane technologie produkcyjne.

 

HONDA PREZENTUJE MODEL CLARITY FUEL CELL

  • Kolejna generacja Hondy na ogniwa paliwowe - Honda Clarity Fuel Cell zaprezentowana zostanie na salonie motoryzacyjnym 2015 Tokyo Motor Show.

  • Największy zasięg wśród istniejących samochodów na ogniwa paliwowe - taki jak w samochodach spalinowych.

  • Model Clarity Fuel Cell trafi na wybrane rynki europejskie w 2016 roku.

Podczas 44 salonu samochodowego w Tokio. Honda, która jest pionierem w zakresie ogniw paliwowych, prezentuje dzisiaj kolejną generację samochodu z tego rodzaju napędem - Clarity Fuel Cell.

Dzięki zastosowaniu najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych Hondy, Clarity Fuel Cell będzie pierwszym na świecie seryjnym sedanem na wodór, mieszczącym zarówno stos ogniw paliwowych, jak i układ napędowy pod maską, pod którą w tradycyjnych samochodach spalinowych mieści się silnik i skrzynia biegów. Zasilany wodorem model Clarity Fuel Cell będzie dostępny w sprzedaży w Japonii od początku 2016 roku. Więcej informacji na temat europejskiej premiery pojazdu zostanie podanych w 2016 roku.

 

 

Wszystko pod maską

Zespoły samochodu rozplanowano zgodnie z zasadą „maksimum dla człowieka, minimum dla maszyny”. Poprzez minimalizację wymiarów elementów układu napędowego, udało się uzyskać wielkość wnętrza, która zapewnia komfortowe warunki podróży dla pięciu osób, tak jak w przypadku sedana z konwencjonalnym napędem. Dzięki zastosowaniu najnowszych, opracowanych przez Hondę rozwiązań technicznych, udało się zredukować wymiary stosu ogniw paliwowych i układu napędowego do rozmiarów silnika benzynowego V6 o podobnej mocy.

Pomimo niewielkiego rozmiaru układu napędowego, zastosowane przez Hondę, zaawansowane rozwiązania techniczne pozwoliły uzyskać parametry stosu ogniw paliwowych na najwyższym światowym poziomie. Opracowane przez Hondę kanałowe separatory falowego przepływu wodoru są bardziej zaawansowane, niż kiedykolwiek przedtem, a ogniwa posiadają teraz wyższą wydajność i bardziej smukły kształt, dzięki zmniejszeniu grubości każdej celi o 1 mm (czyli o 20%). Wszystkie te usprawnienia zastosowane łącznie pozwoliły zmniejszyć rozmiary stosu ogniw paliwowych o 33% w stosunku do ogniw użytych zaledwie kilka lat temu w modelu HONDA FCX Clarity. Poprawa parametrów robi jeszcze większe wrażenie po uwzględnieniu zwiększonej mocy silnika elektrycznego do 130 kW (177 KM), przy czym gęstość wytwarzanej energii zwiększyła się o 60%, do 3,1 kW/l.

Auto-turystyka będzie pilnie śledzić rozwój tych konstrukcji.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;

HONDA CIVIC TOURER - PREMIERA

AUTO-TURYSTYKA NAD BAŁTYKIEM

AUTO-TURYSTYKA W ARMENII

 

 
Designed by vonfio.de