Home Mercedes MERCEDES-BENZ VITO FURGON
MERCEDES-BENZ VITO FURGON Email
Wpisany przez Adam Janczur   
piątek, 01 września 2017 06:35

 

DOSTAWCZY A NIEMAL JAK OSOBOWY

 

Jest praktyczny aż do bólu, to nie oznacza, iż niem innych zalet. Oszczędność to jego drugie imię. Ładowność pozwala mu bez kompleksów rywalizować z konkurencją. Prowadzenie bardzo dobre – niczym w aucie osobowym. To musi być MERCEDES-BENZ. Tak, model Vito znany od 1996 roku – ma niezliczona ilość wersji i odmian.Tym razem podróżowaliśmy wersją 111 CDI Furgon.

 

POLUB NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

OBEJRZYJ FILM - MERCEDES VITO 111 CDI FURGON - TEST

 

ZOBACZ TEŻ;   MERCEDES-BENZ SAFETY ON TOUR 4X4

 

 

PRZECZYTAJ TEŻ;   MERCEDES MARCO POLO NA SUWALSZCZYŹNIE

 

Jeździliśmy niegdyś luksusową, osobową wersją tego auta, całą w skórze z niezwykle mocnym, paliwożernym silnikiem benzynowym, ale to już przeszłość. Potem VITO SHUTTLE do przewozu ośmiu osób z mocnym 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym.

 

 

 

Teraz przyszedł czas na wersję Furgon – do przewozu towarów, ale i trzech osób. Taki typowy pojazd użytkowy z niskim dachem i nie przedłużony. Szybko okazuje się, iż to doskonałe auto do miejskich dostaw, na przykład do sklepów z podmiejskich hurtowni. Jest zwrotny i łatwy do zaparkowania, mimo niewątpliwie wymiarów większych niż auto osobowe. Lecz w tym pomaga tylna kamera cofania, duże lusterka zewnętrzne i liczne czujniki parkowania i dobra widoczność na boki z miejsca kierowcy.

 

 

 

 

Wariantów nadwozia jest tak wiele, iż trudno je wszystkie wymienić –ZOBACZ NAJWAŻNIEJSZE WARIANTY.

Auto ma wiele innych zalet. To chyba pierwsze auto użytkowe, w którym można wybrać rodzaj napędu. Na przednie koła, na tylne lub na cztery koła. W zależności od potrzeb klienta można wybrać odpowiedni rodzaj napędu. Bardzo dobry pomysł!

 

 

W nowym Vito możemy zabrać do 120 kg ładunku więcej w stosunku do poprzedniego modelu. Maksymalna ładowność to 1365 kg przy masie całkowitej 3200 kg, czyli można jeździć posiadając prawo jazdy na auta osobowe.

 

 

 

Vito ma duży przebieg międzyprzeglądowy – aż 40000 kilometrów. Auto jest też bardzo ekonomiczne – śroenie zużycie paliwa oscyluje w granicach 6,0 – 6,5 litra oleju napędowego. A można osiągnąć także 5,7 litra.

Silnik wysokoprężny 4-cylindrowy 16 zaworowy 1,6 z turbodoładowaniem o mocy 114 KM przy 3800 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm przy 1500-2500 obr/min. Motor współpracuje z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów, która działa bardzo precyzyjnie, przełączanie biegów nie wymaga siły.

 

 

 

Kokpit, czyli miejsce pracy kierowcy jest klasyczny. Ma dużo półek i schowków. Na środku deski rozdzielczej jest duży ekran z nawigacją, wyświetlaniem funkcji komputera i radia. Fotele pokryte materiałem są praktyczne i wygodne. Siedzimy dość wysoko, ale nieprzesadnie.

 

 

 

 

Skrzynia ładunkowa jest w stanie pomieścić co najmniej 4 palety towaru. Ma regularne kształty. Do tego ma dodatkowy bagażnik pod fotelami, gdzie można schować dodatkową ilość towaru lub niezbędna dla kierowcy narzędzia bądź rzeczy osobiste.

 

 

 

Prowadzenie auta jest bardzo dobre, niczym osobowego, nie czuć wyższego położenia środka ciężkości. Co prawda jest nieco czuły na boczny wiatr, ale łatwo można to opanować. Ma system asystenta bocznego wiatru. Na zakrętach czujemy się pewnie, auto niczym nie zaskakuje. Bezpieczeństwo zwiększa się też dzięki systemowi Collision Prevention Assist, który działa wraz z układem hamulcowym oraz Attention Assist, który rozpoznaje zmęczenie kierowcy i... zaprasza go na kawę. Ma jednak jedną wadę – sprawdziliśmy! Kawy nie serwuje! Gdy jedziemy nic w samochodzie nie skrzypi i nie trzeszczy.

 

 

Bardzo dobre auto użytkowe o odnowionym, nowoczesnym wyglądzie nadwozia. Ma czarne zderzaki, ale można też zamówić w kolorze nadwozia. Auto jest wręcz eleganckie – taki jest też lakier nadwozia z auta osobowego. MERCEDES-BENZ VITO FURGON to bardzo ciekawe i praktyczne auto dla każdego, kto musi mieć pewność, iż przewiezie ładunek z punktu A do punktu B. Jakość wykonania auta sama się broni. Jest niemal tak intrygujący jakby był autem osobowym.

 

Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ TEŻ;

 

AUTO-TURYSTYKA W JANOWCU I KAZIMIERZU

 

AUTO-TURYSTYKA W GRUZJI

 

AUTO-TURYSTYKA W PAŁACU DOMANIOWSKIM

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de