Home Jeep JEEP COMPASS 1,4 L 4X4
JEEP COMPASS 1,4 L 4X4 Email
Wpisany przez Adam Janczur   
czwartek, 08 lutego 2018 07:10

 

POTRAFI WIĘCEJ NIŻ SUV


Od kilku miesięcy jest w naszych salonach, ale tak naprawdę to intrygujące auto jeszcze czeka na odkrycie. JEEP COMPASS nowej generacji z powodzeniem wpisuje się w europejskie gusta. Wpisuje się w przestrzeń między RENEGADE a CHEROKEE. Compass drugiej generacji wyśmienicie wpisuje się w tę lukę.

 

POLUB NAS NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

ZOBACZ FILMJEEP COMPASS 1,4 L 4x4 - TEST


 

PRZECZYTAJ TEŻ;  JEEP RENEGADE - PREMIERA

 

Przy długości nadwozia 4,42 metra i rozstawie osi 2,6 metra, prześwicie 19,5 cm wpisuje się idealnie. Wersja bardziej off-roadowa Trailhawk ma dodatkowo zwiększony prześwit do 21,6 cm, niby niewiele więcej, a jednak dużo daje w terenie. Wpisuje się idealnie, szczególnie, iż segment tej wielkości SUV-ów jest niezwykle popularny i prognozy mówią, że sprzedaż będzie wzrastać.

 

 


Compass drugiej generacji to całkowicie świeża konstrukcja. Od razu po spojrzeniu na niego i wejściu do środka ogarnia nas jedna myśl – to całkiem europejskie auto. Samochód korzysta z rozciągniętej platformy podłogowej modelu Renegade. Stylistycznie nawiązuje nieco do modeli Cherokee i Grand Cherokee. Siedmioszczelinowy grill, trapezoidalne nadkola – od razu widać, iż należy do rodziny Jeepa. Od razu widać, że to ładne i zgrabne auto. Na szczęście bardzo różni się od opatrzonych, często bardzo ugrzecznionych aut bez żadnej dzielności w terenie, najczęściej z napędem tylko na cztery koła. Compass ma oczywiście napęd na cztery koła, dzięki czemu nawet w terenie spisuje się doskonale.

 

 

 

 


Po zajęciu miejsca we wnętrzu od razu czujemy się dobrze przyjęci – jak to w Jeepie. Duża, czteroramienna i gruba kierownica doskonale leży w dłoniach. Dużo tu dobrej jakości tworzyw i miękkich okładzin. To doskonała informacja. Są też atrakcyjne detale, jak panel środkowy w kształcie trapezu. Są też liczne półki i schowki, oraz uchwyty na kubki. Na środku deski rozdzielczej duży ekran, 8,4 cala systemu Unconnect, a tam wyświetla się widok z kamery cofania o niezwykłej wręcz jakości obrazu. Ta kamera niezwykle ułatwia parkowanie. System Android Auto i Apple CarPlay pozwalają sprawnie obsługiwać aplikacje sklonowane ze smartfona. Producent zadbał również o liczne układy wspierające kierowcę za kółkiem. Mamy także system utrzymania pasa ruchu, który w momencie niezamierzonego zjechania na inny pas nieco niemal próbuje wyrwać kierownicę z rąk kierowcy i naprowadza skutecznie na pas. Generalnie deska rozdzielcza jest przejrzysta i po europejsku elegancka.

 

 

 


Duży rozstaw osi spowodował, iż na każdym siedzeniu jest wygodnie i dużo miejsca nawet dla pięciu osób. Z tyłu siedzi się wysoko i wygodnie, nie brak przestrzeni na nogi. Uczucie przestrzeni wzmacnia poprowadzony wysoko nad głowami dach. Może być szklany i uchylany. Bagażnik obszerny i ustawny.

 

 

 


Prowadzenie auta również europejskie, lekkie i precyzyjne. Sprężyście i dość sztywno zestrojone zawieszenie sprawia, że karoseria przesadnie nie nurkuje i nie przechyla się na boki. . Na zakrętach niczym nieprzewidzianym nas nie zaskakuje. Producent zadbał o wysoką sztywność nadwozia w większości zrobionego z blach stalowych o wysokiej wytrzymałości.

 

 


W prowadzeniu pomaga także system napędu. Można wybrać wersję auto, gdzie komputer rozdziela napęd, stały na dwa koła i w razie potrzeby dołączalny na cztery. Można wybrać wersję tego napędu na piach, błoto, śnieg. Zmienia się charakterystyka podawania momentu obrotowego na poszczególne koła. Można też wybrać wersję lock i wtedy mamy stały napęd z rozdziałem momentu 50/50 %.

 

 

 


Silnik benzynowy ku zaskoczeniu ma 1,4 litra turbo. Moc 170 KM doskonale daje radę. Silnik jest zaskakująco elastyczny. W mieście pali około 8,0 – 9,0 litra. Poza miastem jadąc spokojnie możemy osiągnąć nawet około 5,5 – 7,0 litrów. To typowo na Europę silnik z downsizingiem, ale wyjątkowo, mimo małej pojemności nie ma zadyszki. Auto wszak waży akceptowalne 1540 kg.

 


Bardzo intrygujące auto. JEEP COMPASS zrywa z przeszłością i jest bardzo ciekawą propozycja zarówno na wyjazd do filharmonii, jak i w teren bądź na zakupy. Daje więcej niż byśmy oczekiwali. Wow! To też pojazd, który doskonale nadaje się do wielkiej i małej przygody, więc wyruszajmy!

 


Tekst, zdjęcia i film; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

FIAT DUCATO W ŁODZI

 

AUTO-TURYSTYKA W PŁOCKU

 

AUTO-TURYSTYKA W PAŁACU DOMANIOWSKIM

 


 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de