Home Isuzu ISUZU D-MAX LSX
ISUZU D-MAX LSX Email
Wpisany przez Adam JANCZUR   
sobota, 01 października 2016 05:41

 

ROBOTNIK Z KLASĄ

 

W pracy nie stroni od brudu i kurzu, zmęczenie mu nie straszne. Potem kąpiel i ubiera elegancki garnitur, białą koszulę i krawat. Wtedy podąża do filharmonii lub teatru, nie na piwo. Zupełnie jak testowany ISUZU D-MAX LSX – obejrzyj film I . Pick-upy zawsze kojarzyć się będą z ciężką pracą, brudnym ładunkiem i ciężkim terenem, kurzem, brudem i rolnictwem.

 

ZNAJDŹ NAS TAKŻE NA FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

PRZECZYTAJ TEŻ; JUBILEUSZ ISTNIENIA ISUZU

 

Jednak obecna rzeczywistość jest zupełnie inna, na pace rzeczywiście gromadzi się kurz, a w kabinie wozi się rodzinę....

.... po asfalcie, najwyżej z prac – niezbyt ciężkich - wiezie się zakupy z supermarketu.

 

 

Różne wersje tego pojazdu testowaliśmy już kilkakrotnie, tak więc nie będziemy się mocno rozpisywać, zdjęcia oddadzą wszystko. Niemniej jednak po licznych drobnych zmianach auto wygląda coraz bardziej ciekawie.

 

 

 

 

Firma Isuzu to wręcz legendarny producent silników wysokoprężnych różnej maści do różnych pojazdów, maszyn, czy ciągników. Te motory zawsze były niezwykle trwałe i doskonale spisujące się na drogach, przy czym oszczędne. Nie inaczej jest teraz. Silnik czterocylindrowy 2,5 Twin Turbo - tak, o dwóch turbinach i mocy 170 KM i 400 Nm momentu obrotowego – spisuje się doskonale.

 

 

 

Auto ma idealne proporcje nadwozia. Po licznych drobnych zmianach w designie nadwozia wygląda bardzo atrakcyjnie i bojowo.

 

 

 

Na asfalcie spisuje się nadspodziewanie dobrze, może nie aż tak jak współczesny SUV lub osobowy, jednak spodziewaliśmy się gorszego prowadzenia. Lecz jego żywioł to ciężka praca i teren.

 

 

 

Przy włączeniu wszystkich napędów I reduktora nie straszne nam błota, lub jakieś brody na rzece. Auto idzie jak taran. Wystarczy tylko trzymać stałe położenie pedału gazu. Pomaga także automatyczna skrzynia biegów, jeśli jest. W tym aucie była zwykła doskonale działająca 6-biegowa skrzynia mechaniczna, w której mamy dość krótki skok dźwigni zmiany biegów. Ta lepiej sprawdza się na drogach utwardzonych i w mieście.W terenie Isuzu D-Max absolutnie nie odstaje od takich mistrzów off-roadowej dzielności jak NISSAN NAVARA, TOYOTA HILUX, czy FORD RANGER, lub MITSUBISHI L200.

 

 

D-Max to typowa konstrukcja pick-upa oparta na solidnej, mocnej sztywnej ramie. To gwarantuje ogromną wytrzymałość w terenie. Auto można kupić z trzema wariantami kabiny, 2 lub 5-osobową, oraz 5-osobową nieco krótszą jakby półkabiną z drugim rzędem krótszych drzwi otwieranych pod wiatr jak w niegdysiejszej Syrenie. My testowaliśmy tę większą.

 

 

 

 

W kabinie jest też wyjątkowo dużo schowków i półek, oraz jak to w aucie na rynek amerykański sprytne uchwyty na napoje. Mamy też kilka gniazd 12V. Kabina ładunkowa swobodnie pomieści euro paletę towaru, a nawet więcej. Ma wygodną klapę, można zamówić też przesuwaną i zamykana na klucz kurtynę poziomą. Kabina ładunkowa ma dość wysoki próg załadunku. Cóż wymusza to konstrukcja ramowa, ale najbardziej cieszą się dzieci z możliwości wspinaczki.

 


Dane techniczne;

Silnik 4-cylindrowy wysokoprężny, rzędowy 16 zaworowy Twin Turbo.

Pojemność 2,5 litra.

Moc 170 KM przy 3600 obr/min.

Max. moment obrotowy – 400 Nm przy 1400 -2000 obr/min.

Skrzynia biegów – mechaniczna 6-biegowa.

Napęd na tylną oś z dołączanym napędem przednim i reduktorem.

Zawieszenie przednie – niezależne z wahaczami poprzecznymi i sprężynami.

Zawieszenie tylne – Sztywny most, resory piórowe.

Dł./Szer./Wys. - 5295/1860/1795 mm.

Rozstaw osi – 3095 mm.

Ładowność - 1010 kg.

Kąt natarcia – 30 stopni.

Kąt rampowy 25 stopni.

Kąt zejścia – 25 stopni.

 

 

Zawsze gdy jeździmy różnymi wariantami ISUZU D-MAX to mamy banana na twarzy. Bardzo fajne, eleganckie auto do pracy i zabawy. W terenie daje moc frajdy i jest autem oszczędnym. Tam nie ma się co zepsuć, chyba, że my temu pomożemy. Tak więc ruszajmy do zabawy – Auto-Turystyka polubiła bardzoto auto z napędem 4x4.

 

Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

HISTORIA MARKI ISUZU

 

ISUZU - AUTO MIEJSKIE CZY TERENOWE

 

ISUZU W SZCZYRKU

 

 

 
Designed by vonfio.de