Home Honda HONDA CIVIC DIESEL
HONDA CIVIC DIESEL Email
Wpisany przez Małgorzata Frank   
czwartek, 15 sierpnia 2013 10:11

 

Nie udało się!

 

Przez kilka dni jazdy, HONDA Civic diesel spisywała się tak wyśmienicie, iż nie udało się uzyskać spalania powyżej 5 litrów! Momentami przy spokojnej jeździe poza miastem przy prędkościach 75 – 85 km/h uzyskaliśmy uwaga....3,2 – 3,3 litra.

Jesteśmy w szoku!


ZOBACZ TAKŻE;   HONDA CIVIC BENZYNOWY - TEST

 



To niesamowity motor, generuje 120 KM i bardzo duży moment obrotowy, jest elastyczny i cichy, nie generuje klekotu diesla. Na 50 litrowym zbiorniku spokojnie można przejechać ponad 1000 km. Takie niskie spalanie możliwe jest także dzięki 6-stopniowej skrzyni biegów, dobrze zestopniowanej, o krótkim skoku lewarka. Co więcej motor ten jest o 54 kg lżejszy od diesla o pojemności 2,2 litra. Wpłynęło to korzystnie na prowadzenie auta. Lżejszy przód mniej płuży przodem, mniejsza podsterowność to większe bezpieczeństwo. Prowadzenie na zakrętach, jak i po dziurach jest bardzo dobre.

 

 

 

 

 

Przy tym układ kierowniczy precyzyjnie steruje autem. Nie mamy wrażenia, że kierownica nie jest połączona z kołami.

Honda Civic zachwyca również pojemnym, funkcjonalnym wnętrzem, oraz dużym bagażnikiem o pojemności 477 litrów. Nie można narzekać na ilość miejsca dla pasażerów zarówno z przodu, jak i z tyłu. Mamy też prosty, wygodny system składania tylnych foteli. Wnętrze trzeba przyznać jest starannie wykończone i ma dobrą jakość materiałów.

 

 

 

Najciekawszy jest kokpit. Czujemy się jak w statku kosmicznym. Wielki zaokrąglony wyświetlacz na środku deski rozdzielczej i zegary przed kierowcą wyglądają bardzo atrakcyjnie. Wszystkie przełączniki działają intuicyjnie, ich umieszczenie nie dezorientuje kierowcy. Wszystko w kokpicie jest spójne, począwszy od lewych drzwi poprzez deskę rozdzielczą do środkowej konsoli i wygląda kosmicznie. Gratulacje dla projektantów.

 

 

 

 

O aucie HONDA Civic z mocnym silnikiem wysokoprężnym wypowiadać się można w samych superlatywach. Rzadko mamy możliwość obcowania z autem aż tak oszczędnym, mimo iż nie najbardziej lekkim. Konstruktorom udało się uzyskać motor niezwykle oszczędny i pracujący niezwykle miękko, bez zwykłego dla diesli klekotu. A 120 KM z 2,6 litra do dość duże wysilenie, a mimo to pali mało. Dużo miejsca i duży bagażnik wskazują, iż to pojazd do długich podróży i wypraw. Auto-turystyka bardzo go polubiła.

 

 

Tekst; Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia; Małgorzata Wdzięczkowska

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

HONDA CIVIC NAD BAŁTYKIEM

AUTO-TURYSTYKA W WIELKOPOLSCE

NOWE MOTOCYKLE HONDY

HONDA GYMKHANA


 
Designed by vonfio.de