Home Honda HONDA JAZZ CVT
HONDA JAZZ CVT Email
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI   
sobota, 03 września 2016 05:21

 

ZASKAKUJĄCO PRZESTRONNY

 

Nowa HONDA JAZZ bazuje na doskonałej reputacji poprzednika. Dłuższe nadwozie zapewnia więcej miejsca dla pasażerów i lepszą funkcjonalność. Nowa płyta podłogowa i nowe zawieszenie oferują dynamiczne właściwości jezdne. Nowy wydajny, mocny silnik zapewnia odpowiednią dynamikę. Odważna stylistyka nadwozia oraz przestronne wnętrze. Nowy system multimedialny Honda Connect działający w oparciu o aplikacje. Pełen zestaw systemów bezpieczeństwa – oto najnowsza   HONDA JAZZ .


PRZECZYTAJ TEŻ; HONDA JAZZ   -   PREMIERA

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA   FACEBOOK oraz   YOUTUBE

 

OBEJRZYJ FILM  -  HONDA JAZZ CVT  -  TEST I

 

 

Poprzedni model od prezentacji w 2001 roku sprzedał się w ponad 5 milionach egzemplarzy. Obecnie Jazz jest produkowany w siedmiu krajach. Nowy model przy zachowaniu klasycznej sylwetki protoplasty wyróżnia się nowoczesną stylistyką nadwozia podkreśloną przez masywny przód i wyraźnie zarysowaną linię boczną.

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;    HONDA JAZZ NA PODLASIU

 

 

Przyjrzyjmy się stylistyce nadwozia. Nowa, już trzecia generacja znacznie różni się od poprzedników. Już na pierwszy rzut oka przyciąga wzrok tym, iż nie jest nudna. Bryła pojazdu jest bardziej zaokrąglona i pojawiły się liczne, wyraźne i atrakcyjne przetłoczenia. Przód pojazdu nawiązuje do większego modelu Civic. Z boku mamy dwa wyraźne przetłoczenia nadwozia przydające dynamiki.

 

ZOBACZ TAKŻE;  NOWA HONDA NSX

 

 

 

Model obecny jest dłuższy od poprzednika o 95 mm. Rozstaw osi zwiększył się o 30 mm, to bardzo dobrze wpłynęło na jakość prowadzenia samochodu. Tylna klapa jest duża i daje bardzo dobry dostęp do bagażnika. Niski próg załadunku i poprzeczki pozwalające podzielić przestrzeń bagażową pozwalają niemal dowolnie rozmieścić ładunek.

 

 

 

Wielkie zmiany dokonano również we wnętrzu. Kabina jest zaskakująco przestronna. Zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie jest moc miejsca na nogi. Deska rozdzielcza to atrakcyjny projekt o nowoczesnej prezencji. Konsola środkowa jest skierowana nieco w kierunku kierowcy. Na górze w niej zamontowano duży wyświetlacz od radia, nawigacji i funkcji komputera. Pod nią jest sterowanie klimatyzacją, a nad nią dwa nawiewy. Przy nawiewie z lewej strony kierowcy umieszczono niedużą półkę, dodatkowo składaną na telefon, a nawet dużą butelkę z napojem. Kierując na nią nawiew mamy prawdziwą półkę z klimatyzacją, bo sprawnie chłodzi napój. Gratulacje za pomysł, proste a skuteczne!

 

 

 

 

Koło lewarka zmiany biegów mamy kilka półek, które pozwolą przewieźć drobiazgi. Dominuje czerń. Liczne aluminiowe wstawki przydają blasku i ożywiają wnętrze.

 

 

Należy przyznać, iż układ kierowniczy to mocna strona auta. Pracuje lekko i przyjemnie. Dobrze przekazuje informacje o poczynaniach kół przednich. Plusem jest także zawieszenie. Kolumny McPhersona z przodu i niestety tania belka skrętna z tyłu. Wcale nie czuć, iż pojazd ma nieprecyzyjnie działającą belkę skrętną. Zawieszenie pozwala na pewną jazdę i nie zaskakuje nagle na drodze. O jakość prowadzenia zadbała również nowa, sztywniejsza płyta podłogowa.

 

 

Nowa Honda Jazz na razie dostępna jest tylko z jednym silnikiem benzynowym 1,3 i-VTEC 102 KM przy 6000 obr/min i 123 Nm przy 5000 obr/min. Do wyboru jest 6-stopniowa przekładnia mechaniczna i przekładnia bezstopniowa CVT. Przyspiesza do setki w około 11,2 sek, rozpędzając auto o masie 1066kg. Motor wolnossący ma wystarczająco dużo mocy do nawet dynamicznej jazdy po mieście. Nie kapituluje nawet z czterema osobami na pokładzie. Oczywiście jak to u Hondy, silnik lubi wysokie obroty. Dopiero wtedy czujemy dobre przyspieszenie. Jest wyposażony w dobrze działający system start/stop.

 

 

My tym razem poruszaliśmy się autem z bezstopniową skrzynią CVT. Działa niezbyt precyzyjnie i auto wolno reaguje na polecenia kierowcy. Ma łopatki przy kierownicy do niby zmiany biegów, co w tym wypadku oznacza przy danej prędkości podanie niższych lub wyższych obrotów silnika, a co za tym idzie momentu i mocy. Z premedytacją polecamy wersję z mechaniczną, 6-biegową doskonale działającą skrzynią – ZOBACZ TEST .

 

 

W mieście zużycie paliwa to około 7,5 litra, a poza nim nawet przy dynamicznej jeździe nieco mniej. Gdy jedziemy bardzo spokojnie – może oscylować w granicach 4,2 – 4,9 litra. Przy szybkiej jeździe może być nawet powyżej siedmiu.

 

 

Generalnie nowa, mała, ale obszerna w środku HONDA JAZZ bardzo nam się spodobała. Nadaje się do długich i intensywnych podróży i nie męczy w czasie nawet szybkiej jazdy.

 

Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

HONDA HRV NA MAZOWSZU  

 

AUTO-TURYSTYKA W BIESZCZADACH  

 

AUTO-TURYSTYKA I HONDA CIVIC NAD ZATOKĄ PUCKĄ

 

AUTO-TURYSTYKA W GÓRACH ŚWIĘTOKRZYSKICH


 

 
Designed by vonfio.de