Home Ford FORD KUGA D
FORD KUGA D Email
Wpisany przez Adam Janczur   
wtorek, 24 października 2017 08:28

 

A TO CI KUGA!

Poprzedni model FORD KUGA był atrakcyjny, wręcz zjawiskowy, wywarł duże piętno na rynku średniej wielkości SUV-ów. Nowy jest większy i jeszcze bardziej atrakcyjny. Jak w filmach Hitchkocka, gdzie najpierw musiało być trzęsienie ziemi, a potem groza musiała narastać.

 

ZNAJDŹ NAS TEŻ NA  YOUTUBE oraz  FACEBOOK

 

OBEJRZYJ FILM  -  FORD KUGA - TEST


W Polsce nie jest to auto szczególnie popularne. Trudno znaleźć go na liście 50 najbardziej kupowanych samochodów w kraju – czy słusznie?! Prawdę mówiąc nie znam powodu, dla którego tak jest. Ten kompaktowy SUV ma absolutnie wszelkie atuty, by rywalizować z najlepszymi konkurentami Z Azji i Europy. Przy tym jest podobny do większego modelu FORD EDGE.

 


Po latach od premiery, a teraz także po wprowadzeniu następnej wersji pojazdu, nadal pod względem zestrojenia zawieszenia i jakości prowadzenia, mało który kompaktowy SUV może równać się z Kugą.

 

PRZECZYTAJ TEŻ ;  NOWA WERSJA FORDA KUGA

 

 

 


Optycznie auto jest jakby większe od poprzedniej wersji. Jest przy tym podobnie wyraziste. Z przodu ogromny zderzak, wąskie reflektory, grill nawiązujący do innych modeli marki. Na masce dwa tradycyjne wzdłużne przetłoczenia. Duże zaznaczone nadkola, dwa przetłoczenia z boku nadwozia proste. Tylne światła mocno zachodzą na błotniki. Są dzielone, ich mniejsza część jest na dużej elektrycznie otwieranej klapie. Przeszklenie pojazdu jest znaczne, do tego mamy duży panoramiczny dach szklany. Generalnie samochód wygląda jako bardzo elegancki. Od razu przychodzi na myśl, iż mamy do czynienia z klasą premium.

 

 

 


Te myśli jak najbardziej potwierdzają się po otwarciu drzwi. Elegancja i szyk – tak można to krótko ująć. Znajdziemy tu dużo miękkich, miłych w dotyku tworzyw. Są przyjemne w dotyku i miło pachną. Fotele doskonale trzymają na boki i są bardzo wygodne. Zapewniają idealną pozycję za kierownicą dla każdego. Przed kierowcą jest duża czteroramienna kierownica. Za nią bogaty zestaw wskaźników, informacji dla kierowcy i dwa duże zegary, obrotomierz i prędkościomierz. Na środku deski rozdzielczej między dwoma pionowymi nawiewami jest duży ekran nawigacji, wyświetlacz radia i funkcji komputera. Poniżej sterowanie tymi funkcjami, a jeszcze niżej sterowanie dwustrefową klimatyzacją.

 

 


Tylna kanapa z regulowanym pochyleniem oparcia. Z tyłu na tunelu środkowym do dyspozycji jest też gniazdko 230 V. W Kudze nie brakuje także półek, uchwytów na kubki i schowków. W aucie mamy też bardzo dobry system audio z klasycznym odtwarzaczem CD.

 

 


Bagażnik natomiast nie oferuje rekordowych objętości – 406 litrów, a wersja bez koła zapasowego 456 litrów. W rzeczywistości bagażnik jest ustawny, praktyczny i pojemny. Składanie oparć tylnej kanapy jest łatwe, ale po złożeniu nie mamy idealnie równej powierzchni, gdyż fotele są nieco wyżej.

 

 

 


Dane techniczne;

Silnik – 4 cylindrowy, rzędowy, 16 zaworowy wysokoprężny

Pojemność – 1997 cm

Moc – 180 KM przy 3500 obr/min

Max. Moment obrotowy – 400 Nm przy 2000 obr/min

Napęd – na cztery koła

Przyspieszenie 0-100 km/h – 10,00 sek

Prędkość maksymalna – 200 km/h

Średnie spalanie – 7,6 – 8,4 litra

Pojemność bagażnika - 406 – 1653 litrów

Dł/szer/wys – 4534/1838/1677 mm

Rozstaw osi - 2690 mm

Masa własna – 1751 kg

 

 

 


Wreszcie ruszamy. Cisza w aucie jest wszechobecna. Wnętrze jest bardzo przyjemne. Czujemy się jak w luksusowym salonie. Silnik robi dobre wrażenie – sprawnie przyspiesza – mimo dość jednak pokaźnej masy. Prowadzenie auta także jest jak to u Forda nienaganne. Zarówno na prostej jak i na zakrętach prowadzi się pewnie i niczym niespodziewanym nie zaskakuje. Do pomocy mamy asystenta pasa ruchu, tempomat, kamery i czujniki parkowania i ostrzegające o pojazdach w martwym polu oraz asystent parkowania równoległego.

 

ZOBACZ TEŻ;   AUTO-TURYSTYKA W GRUZJI

 

 


Nowy FORD KUGA nam spodobał się niezmiernie. Jest elegancki, pojemny, cichy, doskonale jeździ jak najlepsza osobówka od Forda. Do tego dobrze wygląda i jest doskonale wyposażony. Idealnie nadaje się do dalekich wypraw i podróży.

 


Tekst, zdjęcia i filmy; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;

 

100 LECIE FORDA T

 

FORD NA FESTIWALU PRĘDKOŚCI W GOODWOOD

 

FORD MUSTANG W FILMIE

 


 

 
Designed by vonfio.de