FIAT TIPO KOMBI 1,6 D |
Wpisany przez Robert Wdzięczkowski |
piątek, 16 sierpnia 2019 02:01 |
AUTO DAJĄCE WIĘCEJ NIŻ MYŚLISZ
FIAT TIPO to auto pojemne i wygodne, które niczego nie udaje. Dobrze wygląda i… jest za rozsądną cenę. już na pierwszy rzut oka wygląda bardzo ciekawie, wręcz atrakcyjnie, szczególnie na dużych 18 calowych kołach. To jest całkiem duże i obszerne auto – ma dużo miejsca dla pasażerów a także pokaźny bagażnik.
ZNAJDŹ NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
Tipo w momencie swej premiery wzbudził moc emocji i zachwytów. Potem jakby spowszedniał. Może wielu oczekiwało od niego sportowych fajerwerków. Za mało im było tego , iż to samochód dla normalnych ludzi za rozsądną cenę. My stwierdzamy, że ma wiele zalet i mało wad.
Przód pojazdu to pionowy, ale nieco zaokrąglony grill i duże lampy zespolone, mocno zachodzące na boki. W dużym zderzaku jest wlot powietrza i lampy przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów. Z boku proporcje pojazdu wręcz idealne. Dyskretne przetłoczenia i zaoblenia błotników, duże szyby boczne. i duże drzwi pozwalające na wygodny dostęp pięciu pasażerów do wnętrza.
Tył to zgrabna i pojemne kombi z dużym wygodnym i ładne lampy zespolone. Ów bagażnik imponuje wielkością. Ma 550 litrów, to nieco więcej niż niegdysiejszy mistrz w tej klasie FIAT LINEA. Bagażnik jest bardzo ustawny, po złożeniu tylnej kanapy otrzymamy ponad 1500 litrów. Dostęp do bagażnika umożliwiają przyciski w klapie , na desce rozdzielczej i w pilocie.
Dane Techniczne;
Silnik – wysokoprężny 4-cylindrowy 16 zaworowy Pojemność – 1368 cm Moc – 120 KM przy 3750 obr/min Max moment obrotowy – 320 Nm przy 17500 obr/min Skrzynia biegów – 6- biegowa, manualna Napęd – przedni Koła - 245/40 ZR 18 Masa własna – 1345 kg Rozstaw osi – 2638 mm Dł/szer/wys – 4368/1792/1595 mm Pojemność bagażnika – 550 litrów Prędkość maksymalna – 200 km/h Przyspieszenie 0 – 100 km/h – 9,6 sek. Zużycie paliwa – 5,0 – 6,5 litra
Gdy zaglądamy do środka jest bardzo dobrze. Użyto całkiem dobrych i miłych w dotyku materiałów. Wnętrze jest jasne, przejrzyste, wygląda atrakcyjnie i nowocześnie. Deska rozdzielcza to dwa proste, przejrzyste zegary, a między nimi wyświetlacz komputera pokładowego. Mocnym punktem auta jest kierownica. Jawi się jako taka z auta klasy wyższej, z pełnym sterowaniem radiem, komputerem i tempomatem.
Na środku deski rozdzielczej duży, znany z innych aut marki wyświetlacz dla radia, nawigacji i kamery cofania. Tak! Tipo jest dobrze wyposażony. Posiada także przycisk City, czyli sterowanie wspomaganiem układu kierowniczego przy parkowaniu. Fotele są przyjemnie twarde i dobrze trzymają ciało.
Przyjemność z jazdy jest niewątpliwa. Auto jest ciche, nic nie trzeszczy. Ma doskonałe prowadzenie na zakrętach jak i na prostej. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności. Nie ma się do czego przyczepić. Dobrze, iż fabryka z Turynu powróciła do tego na czym się zna najlepiej – do produkcji samochodów nie drogich, dla szerokich rzesz odbiorców, dających kierowcy i pasażerowi równie dużo co konkurencja i ładnych z natury.
FIAT TIPO 1,4 to bardzo ciekawe auto dla osób, które nie oczekują walorów sportowych lub nadmiaru luksusu. To bardzo dobre auto za rozsądną cenę. Samochód dla ludzi, którzy chcą przemieścić się z punktu do punktu. Tak więc ruszajmy w drogę.
Tekst, zdjęcia i film; Mirosław i Robert Wdzięczkowscy
|