Home Fiat FIAT 500 L CROSS
FIAT 500 L CROSS Email
Wpisany przez Administrator   
piątek, 10 sierpnia 2018 03:54

 

QUAZI TERENOWY


Ale za to fajny! FIAT 500L CROSS - auto choć z napędem tylko na koła przednie, jednak z podwyższonym nieco zawieszeniem. Już to sprawia, iż auto może spisywać się nieźle w lekkim terenie i w śniegu. Poza tym jest niezwykle wygodny i pojemny.

 

POLUB NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE


 

 

To typowy Fiat, typowy przedstawiciel rodziny pięćsetek, na których oparto całą rodzinę pojazdów marki. Bardzo ciekawą rodzinę.

 

 


Masz dużą rodzinę i szukasz oszczędnego, uniwersalnego auta za rozsądną cenę – to właśnie Fiat z rodziny 500 zapewni Ci najlepsze warunki współpracy.

 

 


Zbudowany na płycie podłogowej Fiata Punto daje znacznie więcej niż pierwowzór. Auto można sklasyfikować na pograniczu segmentów B i Minivan. Pojazd przeszedł niedawno lifting, po którym zmieniło się około 40% elementów auta.

 

 

 


Nadwozie i wnętrze

Testowana wersja „Cross” wyróżnia się akcentami, dzięki którym samochód przypomina trochę crossovera - inny przedni zderzak zwiększający kąt natarcia, czy plastikowe nakładki na progi i nadkola, to niektóre z nich. Auto generalnie cieszy oko – z zewnątrz nie jest jak najbardziej nudne.

 

 

 


Chociaż to testowane auto przy długości 4276 mm jest o 25-30 cm krótsze od głównych graczy w segmencie kompaktowych kombi, to pod niektórymi względami góruje nad nimi funkcjonalnością. Stosunkowo krótka maska i spory rozstaw osi pozwoliły na wygospodarowanie sporej przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Fiat chwali się kubaturą wnętrza wynoszącą 3,17 m sześciennych. Praktycznie oznacza to, że czworo dorosłych pasażerów nie będzie narzekało na brak miejsca. Z przodu siedzi się dość wysoko, a zakres regulacji fotela i kierownicy można uznać za wystarczający. W drugim rzędzie też nie jest źle - tylne fotele przesuwają się dając możliwość wyboru - więcej miejsca na nogi dla jadących na tylnej kanapie lub większy bagażnik.

 

 


Wzrok cieszą stoliki zamontowane w oparciach przednich siedzeń - przydadzą się w dalszej podróży. W Fiacie 500L nie zabraknie miejsca nad głową - nawet wysokie osoby nie będą zawadzały nią o sufit. Widoczność z miejsca kierowcy jest generalnie niezła, chociaż przeszkadza gruby, słupek A. Bagażnik o pojemności 400 l ma podwójną podłogę, oraz niewielkie siatki na przedmioty na obu bocznych ścianach. Chociaż wyposażenie obejmuje też dwa haczyki na torby z zakupami, to nie są one praktyczne w użyciu - są dość filigranowe i trudno dostępne dla toreb z grubszymi „uszami”.

 


Testowany Fiat 500 L Cross napędzany był wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 120 KM. Bardzo sprawnie działającym silnikiem. W tym aucie napęd na przednie koła przenoszony jest za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej. Moment obrotowy 320 Nm dostępny jest już od 1750 obr/min. To pozwala na sprawną jazdę nie tylko w mieście. Według danych fabrycznych, „pięćsetka” z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 10,7 sekundy, choć wydaje się, iż jest szybciej. Wyprzedzanie nie wymaga każdorazowych redukcji. I dobrze, bo precyzja pracy samej dźwigni zmiany biegów pozostawia nieco do życzenia - zdarza się jej haczyć.

Mimo wielu genów auta miejskiego, 500 z tym silnikiem to dobry kompan także w dalekich trasach. Tam można docenić zaskakująco wygodne fotele przednie i całkiem niezłe wyciszenie zespołu napędowego. W dalekiej podróży ucieszy też niskie spalanie - realnie wynosi ono ok 5 - 5,5 l/100 km. W mieście trzeba do tego dodać 1-1,5 l/100 km. Chociaż wartości te są wyższe niż obiecuje producent, to mimo wszystko zasługują na pochwałę.

 


FIAT 500 L CROSS to bardzo dobre auto na krótkie i długie wypady, także na wielkopojemną taksówkę – mimo ograniczonych dość wymiarów. Zdaje się też być wyśmienitym kompanem do długich wypraw i podróży.

Tekst, zdjęcia i filmy; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

 
Designed by vonfio.de