FIAT TIPO 1,4 |
Wpisany przez Adam JANCZUR |
poniedziałek, 07 listopada 2016 13:08 |
AUTO NIEMAL IDEALNE
Auto idealne – odpowiedź jest prosta – służbowe, najszybsze na świecie. Ale by przy tym było jeszcze dobrze jeżdżące, ładne, nieźle wyposażone i miało dobry serwis. FIAT jest firmą, która specjalizuje się w takich tanich i dobrych autach dla mas. Model Tipo odniósł już sukces rynkowy na przełomie lat 70-tych i 80-tych ubiegłego wieku. Mocno rywalizował z VOLKSWAGENEM GOLFEM. Teraz wraca w nowej atrakcyjnej i dobrze wyposażonej odsłonie. Ale jako limuzyna. Polacy ostatnio nie za bardzo lubią sedany. Stanowią one tylko 10% sprzedaży.
ZNAJDŹ NAS TAKŻE NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
OBEJRZYJ FILM - FIAT TIPO 1,4 BENZYNOWY - TEST
Tanie samochody odegrały ważką rolę w historii motoryzacji. FORD T był tani, podobnie CITROEN 2CV, VOLKSWAGEN Garbus, czy FIAT 126 były popularne przede wszystkim z tego samego powodu.
Jednak zrobienie taniego samochodu nie jest takie proste. Trudno zrobić auto, które będzie mało kosztować i nie wyglądać biednie, mało atrakcyjnie.
Fiat Tipo już na pierwszy rzut oka wygląda bardzo cekawie, wręcz atrakcyjnie. To jest całkiem duże i obszerne auto. Przód samochodu to pionowy, ale nieco zaokrąglony grill i duże lampy zespolone, mocno zachodzące na boki. W dużym zderzaku jest wlot powietrza i lampy przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów. Z boku proporcje pojazdu wręcz idealne. Dyskretne przetłoczenia i zaoblenia błotników, duże szyby boczne. i duże drzwi pozwalające na wygodny dostęp pięciu pasażerów do wnętrza. Tył to wysoko uniesiony bagażnik z dużym wygodnym i ładne lampy zespolone. Ów bagażnik imponuje wielkością. Ma 520 litró, to nieco więcej niż niegdysiejszy mistrz w tej klasie FIAT LINEA. Bagażnik jest bardzo ustawny, po złożeniu tylnej kanapy otrzymamy ponad 1000 litrów. Dostęp do bagażnika umożliwiają przyciski w klapie , na desce rozdzielczej i w pilocie.
Wnętrze jest jasne, przejrzyste i wygląda nowocześnie. Deska rozdzielcza to dwa proste, przejrzyste zegary, a między nimi wyświetlacz komputera pokładowego. Silnym punktem samochodu jest kierownica. Jawi się jako taka z auta klasy wyższej, z pełnym sterowaniem radiem, komputerem i tempomatem. Na środku deski rozdzielczej duży, znany z innych aut marki wyświetlacz dla radia, nawigacji i kamery cofania. Tak! Tipo jest dobrze wyposażony. Ma też przycisk City, czyli sterowanie wspomaganiem układu kierowniczego przy parkowaniu. Fotele są przyjemnie twarde i dobrze trzymają ciało.
Prowadzenie auta bardzo dobre, w zakrętach auto prowadzi się lepiej niż można by się spodziewać. Nadwozie nie przechyla się niemal wcale. Zawieszenie dość sztywne, jednak sprężyście i łagodnie obchodzi się z nierównościami drogi.
Dane techniczne;
Silnik rzędowy 4-cylindrowy, benzynowy
Pojemność 1368 cm
Moc max 95 KM przy 6000 obr/min
Max moment obrotowy 127 Nm przy 4500 obr/min
Skrzynia biegów 6-biegowa manualna
Napęd przedni
Opony 225/45 R17
Dłuugość/szerokość/wysokość 4532/1792/1497 mm
Rozstaw osi 2636 mm
Masa własna 1225 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h – 11,5 sek
Prędkość maksymalna 185 km/h
Pewnie ta atrakcyjność spowodowała, iż już na samym początku sprzedaży zebrano taką ilość zamówień, której nikt się w Polsce nie spodziewał. Firma wkrótce zamierza wprowadzić wersję hatchback i taką napędzaną LPG. Auto-turystyka bardzo go polubiła, tym bardziej, iż bardzo mało pali.
Tekst, zdjęcia i film; Mirosław Wdzięczkowski
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;
AUTO-TURYSTYKA I ALFA ROMEO W PAŁACU
|