Home Fiat FIAT 500 L TREKKING D
FIAT 500 L TREKKING D Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 08 lutego 2015 09:33

 

ALE JAZDA – pojemny i przestronny.

 

Trekking – czyli wyższa forma turystyki. Przydomek ten sugeruje wyraźnie, iż podczas turystycznych wojaży autem FIAT 500L TREKKING możemy choć na chwilę rozstać się z najbardziej uczęszczanymi szlakami i zjechać w teren, bądź wyjechać z niedużej zaspy śnieżnej. Nie ma napędu na cztery koła, ale ma system Traction + pomagający nieco w jeździe poza asfaltem.   ZOBACZ FILM - FIAT 500 L TREKKING

 

ZOBACZ TAKŻE;   FIAT 500 L TREKKING W LORETTO

 

Zwykle klienci chcący nawiązywać do jazdy terenowej wybierają auta z segmentu SUV, często z napędem na tylko dwa koła i potem prawie nigdy nie zjeżdżają z asfaltu. Trekking jest bardziej minivanem. Ale prześwit nadwozia zwiększony o 20 mm od modelu 500 L wystarczająco go odróżnia.

 

 

 

500L Trekking wygląda atrakcyjnie, na ulicy przechodnie się za nim oglądają. Jest jakby mocno nadmuchaną pięćsetką, ale to tylko bardzo sprytny i udany zabieg stylistyczny. Klasyczny FIAT 500 przecież sam w sobie jest bardzo udanym nawiązaniem do pięćsetki sprzed lat. Trekking ma sprawdzający się w podróży panoramiczny dach szklany, oraz wiele półek i schowków.

 

 

 

 

 

 

 


 

Jeździ naprawdę dobrze, na zakrętach nie kładąc się na boki. Kilkuset kilometrowa podróż nie męczy, wszak to auto do wypraw. Pierwsze jazdy w mieście pozwalały stwierdzić, iż auto o zwiększonym prześwicie pozwala śmielej pokonywać dziurawe ulice, torowiska i wysokie krawężniki. Nie trzeba obawiać się uderzenia podwoziem o próg zwalniający, czy dolną częścią zderzaka o krawężnik. Pomagają w tym 17 calowe koła z eleganckimi felgami ze stopów lekkich. To przydaje elegancji.

 

 

 

 

Trekking ma wszystkie zalety jednobryłowców, czyli wyjątkowo obszerne wnętrze, spory bagażnik, dobre wyciszenie przedziału pasażerskiego i dobre wykończenie wnętrza. Auto jest wygodne także dla bardzo wysokich osobników, również na kanapie tylnej.

 

 

 

 

Traction +

 

Najistotniejszym wyróżnikiem Fiata 500L Trekking jest zastosowanie innowacyjnego systemu kontroli napędu Traction +. Z jednej strony zwiększa znacząco przyczepność pojazdu na śliskich i trudnych nawierzchniach a jednocześnie jest rozwiązaniem mniej kosztownym od napędu 4x4 i auto jest lżejsze. System ten wykorzystuje zaawansowane urządzenia z ESP włącznie. Jego działanie poprzez sterowanie nowoczesnym komputerem nie może być sprowadzone do prostej funkcji dodanej do systemu. Działa tak, iż w warunkach niskiej lub zerowej przyczepności koła napędzanego centralka systemu wykrywa uślizg koła, aktywuje hydrauliczny obwód w celu zainicjowania hamowania koła, które podległo uślizgowi. Tym samym moment obrotowy przenoszony jest na koło o wyższej przyczepności do podłoża. System jest aktywny do prędkości 30 km/h i włączany przyciskiem przy dźwigni hamulca ręcznego.

Zachowano zatem tradycyjny układ napędu na koła przednie, ale o zwiększonej dzielności w terenie trudnym. W wielu przypadkach, jak błoto, czy śnieżne zaspy z powodzeniem wystarczy. Ponadto auto zawiera ABS z EBD.


 


 


Napęd

 

Silnik turbodiesel 1598 cm o mocy 120 KM przy 3850 obr/min i 320 Nm przy 1750 obr/min napędza auto o masie 1445kg. Trzeba przyznać, iż robi to całkiem sprawnie. To najmocniejszy motor wysokoprężny w ofercie tego modelu i jest jednostką napędową bardzo udaną. A stwierdzamy to po kulturze pracy i zużyciu paliwa, które w mieście osiąga wartość tylko nieco ponad 6 litrów, nawet w korkach i zdecydowanie poniżej sześciu w terenie podmiejskim. Na trasie przy spokojnej jeździe możemy osiągnąć 4,2 – 4,9 litra. Wow! Współpracuje z 6-biegową sprawnie działającą skrzynią mechaniczną.

 

 

 

FIAT 500L TREKKING to jeden z najtańszych i najciekawszych sposobów na auto wielofunkcyjne, które wybornie sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w przypadku zjazdu z dróg utwardzonych. Mocny silnik daje moc frajdy z jazdy. Auto-turystyka już go polubiła, więc wyruszajmy na wyprawy.

 

Tekst, zdjęcia i film; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

LANCIA DELTA POD WARSZAWĄ

 

JEEP RENEGADE - PREMIERA

 

FIAT 500 ABARTH NA RAJDZIE FESTIWALOWYM

 

FIAT PUNTO W ZAKOPANEM

 
Designed by vonfio.de