Home Fiat FIAT 500 MULTIJET
FIAT 500 MULTIJET Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
sobota, 10 stycznia 2015 08:02

 

SPIĘTY NA SUWAK

 

W opinii fanów i użytkowników FIAT 500 stał się hitem jeszcze przed premierą w 2007 roku. Stylistyką i projektem nadwozia nawiązuje do kultowej małej pięćsetki produkowanej w latach 1957 – 1976 z silnikiem dwucylindrowym o pojemności 500 cm, który był poprzednikiem motoru używanego później w modelu 126p. Szaleństwo na punkcie nowego auta potwierdzają miny i zachwyty przechodniów, liczne nagrody zdobyte w konkursach oraz niezwykle duża liczba chętnych do zakupu auta, u stawiających się w kolejce.

 

ZOBACZ TAKŻE;      FIAT 500 NA RAJDZIE

 

Ponad 500 tysięcy możliwości różnych konfiguracji nadwoziowych i silnikowych, wyposażenia i personalizacji poprzez intrygujące fabryczne oklejenie nadwozia. Tak było na początku, potem doszły nowe rodzaje nadwozi wyposażenia i oklejenia. Tak więc możemy to auto skomponować indywidualnie niczym  ROLLS-ROYCE.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ;       JEEP RENEGADE - PREMIERA

 

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;  FIAT 500 NA OES-ie

 

 

 

W wersji którą jeździliśmy był szyberdach, wygodne fotele, wykończona w żółtym kolorze nadwozia deska rozdzielcza i oklejenie nadwozia, które sugerowało, iż niczym jeansy jest zapięty na suwak. W dodatku ma piękne typowe dla tego modelu koła, jakby stylistycznie nawiązujące do niegdysiejszego modelu. Przy tym bardzo dobre własności jezdne, dość sztywno zestrojone zawieszenie, ale dające przyjemność z jazdy. A rzeczą najważniejszą jest zwrotność pojazdu, który posadowiony na płycie podłogowej modelu FIAT PANDA jest zbliżony rozmiarami, czyli długość to 3,54m, szerokość 1,62m i wysokość 1,49m. Przy rozstawie osi 2,30m jest dużo miejsca we wnętrzu. Auto staje się mistrzem miejskich korków i osiedlowych uliczek. Wjedzie w każdą szczelinę i wąskie miejsce na parkingu. Widoczność z miejsca kierowcy - który siedzi wysoko – jest bardzo dobra we wszystkich kierunkach. Przy tym jazda poza miastem, na autostradzie również jest dużą przyjemnością.

 

 

 

To za sprawą małego lecz mocnego silnika. Multijet, czyli nowoczesny silnik wysokoprężny z turbo, czterocylindrowy o pojemności 1250 cm. Ten motor występuje w różnych wersjach mocy. Testowany miał doskonałe 95 KM przy 4000 obr/min i moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr/min. Silnik jest naprawdę bardzo elastyczny i wystarczają fabrycznie montowane skrzynie z pięcioma tylko biegami. Auto dość lekkie – 865 kg jest sprawnie rozpędzane do setki w około 10 sekund i ma prędkość maksymalną ponad 180 km/h.


 



Ale najfajniejsze jest zużycie paliwa. W mieście 4,3 – 5 litów i nie chce więcej, a gdy wyjedziemy tylko z korków na przedmieścia spada do około 4 litrów, a przy stabilnej jeździe z prędkościami 80 – 95 km/h oscyluje w okolicy 3,5 – 3,7 litra, a może być jeszcze mniej, gdy bardzo się postaramy.

 

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;  FIAT FREEMONT NA WARMII

 

 

 

Bardzo dobre materiały wykończenia wnętrza, fan z jazdy, niskie zużycie paliwa i duża zwrotność oraz indywidualizacja pojazdu mówiąca nam dużo o właścicielu to te elementy, które wpływają na kultowość auta FIAT 500. Turystyka motoryzacyjna ma dobrego kompana do wypraw i podróży. Auto-turystyka już go lubi!



 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski


PRZECZTAJ TAKŻE;


AUTO-TURYSTYKA W GALINACH


LANCIA DELTA W LEGIONOWIE


AUTO-TURYSTYKA NA MORAWACH


LANCIA W NIDZICY

 

 
Designed by vonfio.de