BMW 320 d |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
niedziela, 05 sierpnia 2012 05:28 |
BMW – Coraz piękniejsze
Sportowa limuzyna z dieslem pod maską staje się standardem. BMW staje się awangardą wśród szybkich diesli. Najnowsza wersja BMW serii 3 olśniewa nowym, eleganckim przodem auta i nie zaskakuje w środku.
ZOBACZ TAKŻE; BMW 320 d W CIECHOCINKU
ZOBACZ TEŻ; BMW SERII 3 - PREMIERA
Nie zaskakuje, ale jest doskonale wykończona i wyposażona. Dużym plusem nowej trójki jest to, że na zdjęciach wygląda naprawdę doskonale, a na żywo jeszcze lepiej. Sylwetka nabrała jeszcze bardziej sportowej agresji. Widać to na całym nadwoziu. Dość krótka jak w poprzednich trójkach pokrywa bagażnika. Świetnie komponuje się z masywnym zderzakiem, wywiniętym na zewnątrz. Drapieżną sylwetkę determinuje dach, poprowadzony jedną zdecydowaną linią. Z przodu również drapieżnie. Maska tuż za przednim pasem nabiera wysokości. Nisko osadzone reflektory, które rozciągnięto od nadkoli, aż po spłaszczona atrapę chłodnicy. Razem ze zderzakiem profilowanym na sportowo dodają szczyptę elegancji do dynamiki. Do tego 18 calowe obręcze i mamy auto godne pożądania.
ZOBACZ TEŻ; BMW 525 W KAZIMIERZU NAD WISŁĄ
Dane techniczne;
Silnik 4 cyl. Wysokoprężny turbodoładowany Pojemność 1995 cm Moc 184 KM Moment obrotowy 380 Nm przy 1750 obr/min Skrzynia biegów automatyczna 8-biegowa z możliwością zmiany łopatkami przy kierownicy. Masa pojazdu 1430 kg. Zużycie paliwa 6,2 litra w mieście 4,5 – 5 litrów poza miastem
Podchodząc do auta, to otwiera się samoczynnie, wyczuwając kluczyk w kieszeni. W nocy nawet podświetli klamkę. Po otwarciu drzwi utrzymuje się dobre wrażenie, charakterystyczne dla każdego modelu BMW. Chwila przyzwyczajenia i w szystko jasne. Deska rozdzielcza klasycznie elegancka i przejrzysta jak w każdym innym modelu marki. Kierownica nie jest zbyt duża. Przednie fotele dobrze wyprofilowane, na tylnej kanapie przy maksymalnym przesunięciu do tyłu foteli przednich, może być dość mało miejsca. Duży bagażnik pozwala na zapakowanie całej rodziny. To daje do zrozumienia, iż turystyka motoryzacyjna jest jego powołaniem.
Uruchamiamy motor za pomocą przycisku za kierownicą, umieszczonego wraz z przyciskiem systemu start&stop. Ożywa mocny, elastyczny turbodiesel. Silnik przyspiesza żwawo w pełnym zakresie obrotów. Do tego silnik sprzężono z doskonałą skrzynią ośmiobiegową z możliwością zmiany manualnej łopatkami przy kierownicy. Do tego tryby jazdy Comfort, czyli normal, EcoPro, Sport i Sport+. Między sportowym i komfortowym różnica jest ogromna. Inne są nastawy zawieszenia, układu kierowniczego, pracy skrzyni i reakcja na gaz. Comfort sprawdzi się na autostradzie, podczas długiej podróży. EcoPro jest doskonałe w mieście, ogranicza zapotrzebowanie na paliwo. Tempomat dodatkowo pozwala zaoszczędzić paliwo.
Wrażenia z jazdy jak zwykle bardzo pozytywne, jak w każdym modelu marki z Monachium. Komfort, dynamika i bezpieczeństwo. Tym BMW 120 d chwalić się nie musi. On to po prostu ma i i używa na chwałę pasażerów. Jadąc nim uśmiech sam pojawia się na twarzy. To auto doskonałe i uniwersalne. W sam raz w podróż i na długą wyprawę.
Tekst ; Mirosław Wdzięczkowski Zdjęcia; Małgorzata i Mirosław Wdzięczkowscy
PRZECZYTAJ TAKŻE;
|