Home Alfa Romeo ALFA ROMEO GIULIA Q4 VELOCE
ALFA ROMEO GIULIA Q4 VELOCE Email
Wpisany przez Robert Wdzięczkowski   
niedziela, 10 stycznia 2021 08:48

 

 

 

TAK PIĘKNA, ŻE AŻ CHWYTA ZA SERCE

 

 

 

Jest sportowa w każdym calu. Po spojrzeniu na nią od razu się podoba. Agresywnie wyglądające zderzaki, wszechobecna na zewnątrz i w środku czerń i piękny, sportowy wydech. Po liftingu to kwintesencja włoskiego stylu –  ALFA ROMEO GIULIA VELOCE Q4. Rozbudza zmysły.

 

 

ZOBACZ TEŻ ;  HISTORIA MARKI  ALFA ROMEO


 

PRZECZYTAJ TEŻ;  ALFA ROMEO STELVIO - TEST

 

ZNAJDŹ NAS NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE


 

 

 

 

 

 

Należy przyznać, iż już na pierwszy rzut oka przyciąga wzrok i trudno go oderwać od pojazdu. Smukłe i zaokrąglone kształty. Przy tym piękna, szybka i komfortowa. Po liftingu jeszcze bardziej atrakcyjna. Zaokrąglone kształty subtelnie podkreślone przez nieliczne ostrzejsze formy. Długa przednia maska z silnie opadającą przednią częścią. Przednia atrapa to znany kształt marki. Jedno spojrzenie z daleka zdradza nam, iż to Alfa Romeo. Tył to dość krótki bagażnik, podkreślający sportowe zacięcie pojazdu. Tylna oś nieco cofnięta. Wąskie tylne światła są charakterystyczne dla marki, mocno zachodzą na boki nadwozia.

 

 

 

 

 

 

Prowadzi się tak, że niemal żaden kierowca nie jest w stanie psychicznie tego wytrzymać i wykorzystać w pełni jego możliwości. Można też podriftować. Już żałuję, iż nie mogłem jej zachować na zawsze. Giulia ma zawieszenie zestrojone dość sztywno – to lubimy, mimo, że nie wszystkim może to odpowiadać. W trybie pracy N jest nieco bardziej komfortowo. Układ kierowniczy jest niesamowicie precyzyjny. Mechaniczny i z bardzo małym przełożeniem. Przy pokonywaniu ostrych zakrętów czuć, że auto jest neutralne z lekkim nastawieniem na napęd osi tylnej, do której precyzyjnie i niezauważalnie dołączany jest napęd przedni. Jadąc szybko w zakręcie możemy przejechać go z lekkim uślizgiem tyłu pojazdu.

 

 

 

 

 

 

Zaglądamy do środka. Na kierownicy dużo przycisków, łącznie z tym zapożyczonym z aut wyczynowych – start/stop. Wnętrze jest zjawiskowe! Deska rozdzielcza to rozwinięcie pięknych desek rozdzielczych poprzednich modeli marki. Są wstawki z carbonu. Po bokach duże okrągłe nawiewy. Na środku duży ekran multimedialny. Kierownica sportowo z dołu podcięta. Za nią są duże aluminiowe łopatki zmiany biegów. Veloce ma fotele dobrze trzymające na boki. Są bardzo wygodne, choć przyjemnie twarde. Podobnie jest z tylną kanapą. Siadamy za kierwnicą i od razu czujemy, że jest bardzo przytulnie.

 

 

 

 

 

 

Dane techniczne;

 

Silnik – 4-cylindrowy, benzynowy 16 zaworowy

Pojemność – 1995 cm

Moc maksymalna – 280 KM przy 5250 obr/min

Max. moment obrotowy – 400 Nm przy 2250 – 4250 obr/min

Skrzynia biegów – automatyczna 8-biegowa

Napęd – 4x4

Opony – przód 225/40 R19, tył 255/35 R19

Bagażnik – 480 litrów

Zbiornik paliwa – 58 litrów

Rozstaw osi - 2820 mm

Dł/szer/wys – 4643/1863/1450 mm

Masa własna – 1530 kg

Spalanie – 4,8 – 8,6 litra

Prędkość maksymalna – 240 km/h

Przyspieszenie do 100 km/h – 5,2 sek.

 

 

Wnętrze, mimo, iż czarne jest równie zjawiskowe co nadwozie.

 

 

 

 

 

Silnik czterocylindrowy 2,0 turbo o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm naprawdę daje radę. W zupełności wystarczy do prędkiej i komfortowej jazdy. A można jeszcze nabyć wersję Quadrifoglio 2,9 V6 o mocy 510 KM. Ko ważny konkurent dla innych prędkich i dużych limuzyn.

 

 

 

 

 

 

 

W świecie motoryzacji nadchodzi powolny zmierzch samochodów z nadwoziem typu sedan. Takie auta cieszyły się onegdaj wielką popularnością. Obecnie ilość różnych typów i rodzajów nadwozi daje ogromne możliwości wyboru. Kombi do już ne auta dla podstarzałych tatuśków, czy rodzin. Hatchbacki niegdyś były pojazdami typowo miejskimi, na zakupy. To się zmienia. Giulia daje swego rodzaju światełko w tunelu dla przetrwania sedanów.

 

 

 

Silnik ma dużą kulturę pracy.

Bagażnik jest bardzo ustawny.


 

 

 

 

Zawieszenie Alfy jest sztywno zestrojone, lecz potrafi sprawić, iż drogi pełne dziur i łat stają się gładsze. Od zawieszenia do wnętrza nie dochodzą żadne hałasy. Za dopłatą można nabyć pakiet aktywnego zawieszenia z blokadą tylnego dyferencjału. Zawieszenie wtedy dostosowuje się do wybranego trybu jazdy – Dynamic, Natural – czyli komfortowy i Advanced Efficiency – czyli najbardziej ekonomiczny. Giulia ma idealnie rozłożoną masę 50/50 przód i tył. To i umieszczenie silnika tuż za przednią osią sprawia, iż mamy idealne niemal prowadzenie.

 

 

 

 

 

 

ALFA ROMEO zawsze była w klasie premium i mając tak udany model jak Giulia Veloce ma do tego pełne prawo. Jest bardzo wygodna i doskonale wyposażona. Konkurencja musi się mocno starać. Alfa wręcz żąda od kierowcy by wcisnął gaz do dechy. Więc ruszajmy w siną dal tym zjawiskowym autem, najlepiej na tor wyścigowy! Północna pętla toru Nurburgring jest wręcz dla niej stworzona.

 

 


 

 

Tekst i zdjęcia; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de